Ceylonkanel!
Jag är helt galen i kanel och klarar i stort sett inte min frukost utan den. Men har nyligen läst att ämnet kumarin som finns i kanelen kan vara farligt om tar för mycket. Har då tänkt köpa ceylonkanel istället för cassiakanel eftersom den inte innehåller lika mycket kumarin. Men var finns den att köpa någonstans? Har inte hittat den än 
Camilla Plum hade ceylonkanel i sina kryddblandningar,sist på TV. Kanske du kan maila henne och fråga?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Kan man mejla henne?:o
Jag tror inte du behöver oroa dig så länge du inte skopar i dig stora träslevar till frukosten 
Har inte hennes emailadress ,men hon är danska .Prova att söka på Camilla Plum..etc
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
3# Jag tar över det rekommenderade inatget iaf, hehe xD
4# Brukar kollaa på hennes program:) Men jag tänkte mer om det fanns i någon matbutik i Sverige eller nåt:) Har ingen lust att köpa på internet heller…
Har läst i en Allers eller liknande att man måste äta mer än fem kg kanel om dagen för att det ska bli farligt, ska se om jag kan hitta artikeln :)
Jag läste på någon sida där en halv tsk är gränsen för vuxna och en fjärdedel är gränsen för dem i min ålder (14) :) Vet inte, många säger ju olika!
Men oj, det låter väldigt lite!
Tycker jag också xD Väldigt synd faktiskt… Det är ju det som gör havregrynsgröten god :)
här kan du läsa vad livsmedelsverket säger:
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kryddor/Kanel-och-kumarin-/
Ulla Beckman Sundh, toxikolog på Livsmedelsverket säger såhär:
Vad bra, tack :) Då kan jag väl använda en tsk högst utan att det händer något.