Pasta med lax?
I kylen finns det lax, pasta och matlagningsgrädde.
Hur jag bäst en god middag? Känns skumt att steka lax och blanda med grädden. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra annars?
Tips?
Hum du skulle ju kunna steka laxen i grädden, i ugnen, och om du har lite grönsaker eller nåt även lägga det hos laxen ?
Det var lite knivigt. 

Det var ju en finfin idé! Då hade det ju blivit lite fiskgratäng över det hela.
Fast ditt tips kom försent. Nu blev det laxen i ugnen och såsen i kastrullen och sen fick det blandas på tallriken istället. Blev oväntat gott faktiskt. Trots att jag fick ett bevis på att "mjölk kokar när man vänder ryggen till". Gah! Jag skulle ju bara röra runt pastan och plötsligt hade jag sås i precis hela köket! 
Haha! Ja det kokar över om man inte håller koll 
tur att det blev gott iaf, så att du inte fick bränd sås 
och nu har du helt enkelt två nya recept 

Nästa gång kryddar du grädden med lite av en fiskbuljongtärning, hackar ner lite dill och river ner lite pepparrot och delar den stekta laxen i bitar och smular ner till sist så har du en tredje variant 

Kokt pasta, reducerad grädde, curry och fiskbuljong eventuellt svartpeppar. Om du har räkor kör med det i pastan och lägg den grillade laxen ovanpå.
Eller som tidigare nämnts, laxen utan skinna i en panna, lite salt, socker och peppar ovanpå. Grädde/mjölk en bit upp på laxen men inte täcka den. Buljongtärning och dill i grädden och in på grillen så du får lite färg på laxen.
Servera med gröna ärter och pressad potatis som suger upp gräddskyn.
Niclas

När jag åt fisk gjorde jag en sås på lax, purjo, paprika, saffran, vitt vin och grädde till pastan.