Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 3587 ggr
dolfen
2

Dagens middag 41

Dax för en ny middagstråd. Och här är den gamla. Glad

[Tassy]
3

Testar denna gryta idag:

http://www.tasteline.com/Recept/Mustig_kottgryta_med_rodvin_och_vitlok

fast gör om det till långkok.

Liss
2

Det blev kokt torsk med ett nedvänt ägg, blomkål och ärtor.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

HannaM
2

Jag ska äta tillsammans med min mamma idag och det pratades om fisk.

Anterrabae
1

I eftermiddag blir det Vegansk lasagne på nöt-och fröfärssås.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
3

Plankstek

Chestnut
2

diverse rester

Med vänliga hälsningar
Chess

dolfen
2

Idag gjorde jag en "för-middag" på eftermiddagen Flört som bestod av dillstuvade räkor. (Det var för sent för att kalla det lunch.)

Jag hade tänkt att testa lite av eftermiddagens för-middag på varma mackor (som snart skall ätas), men det blev för löst/rinnigt för detta ändamål.

HannaM
3

Det blev kolja panerad i ströbröd, persilja och parmesan. Till åt vi bulgur med shitakesvamp, gröna bönor och fänkål. Sedan bakade jag en äppelkaka till efterätt.

Anterrabae
2

Tja, lasagnerester blev då en tidig middag nummer 1. Till sen-middag/kvälls-/nattmiddag äts det grönsakssoppa med pasta, vitlök och massa chili Glad

//Ida

Liss
3

Här blev de resterna av torsken plus lite solrosfrön över och två finn crisp med rökt lax.

ettlitetalias
2

Fish'n'chips med mushy peas. Mycket fisk i stugorna idag verkar det som! :)

DesK
2

Ingen fisk här Glad Vi käkade en vegetarisk gryta igår och idag blir det den däringa berömda rätten Tungan ute

/Désirée

ettlitetalias
2

Ikväll blir det helstekt nöt med ungsrostade rotsaker och yorkshire puddings.

Chestnut
3

Spaghetti och köttfärssås med extra mycket riven morot i Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Karmatarerskanise
3

Igår bjöd killen på rostbiff, potatisgratäng och rödvinsreducering. über gott Glad

Idag blir det kräftor och vitlöksbröd Glad

Anterrabae
1

Ikväll blir det nog någon variant på hamburgare här, med surdegsbröd, grönsaker, dressing och coleslaw.

//Ida

ettlitetalias
1

Äh, nötet får bli imorrn istället. Söndagsstek! Ikväll latar vi till oss med köpepizza och ett par öl :)

DesK
2

#13 Helstekt nöt! Jisses! Då blir ni många till den middagen! Har själv bara varit med om att helsteka lamm och gris Glad

Den däringa berömda rätten blev skinkstek i gjutjärnsgryta med gräddsås och ångkokta morötter och potäter + sallad.

/Désirée

dolfen
2

Lammfärsbiffar.
Jag räddade den "bleka" såsen med min indikrydda.
*Hjältekänsla* Oskyldig

fridaas
1

Igår blev det tvårätters, först tzatziki, vitlöksbröd och tomat- och löksallad. Sen sovlaki med grönsallad, tzatziki och friterad potatis, godaste köttet på länge! Ouzo blev det med! Idag får vi se

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ettlitetalias
1

#18 Haha, neeej inte ett HELT nöt, biten som är blir helstekt! Heter säkert något helt annat på svenska nu Skäms

DesK
2

#21 Aha, då var det jag som fattade helt fel Skäms Vanligen brukar man nog säga, helstekt rostbiff, eller helstekt innanlår med mera, alltså man säger vilken styckningsdel som man tänker helsteka Glad

Idag är jag portad från köket, så än vet jag inte vad det blir.

/Désirée

Karmatarerskanise
2

Idag har jag ingen aning.

Anterrabae
1

Här får vi se vad som bjuds, förkylningen regerar och orken når nya bottennivåer. Tur att det finns rester!

//Ida

SaraC
2

Ikväll blir det tacos.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
2

Här blev det pasta med tärnad kassler, rödlök och chili med vitlökssås.

DesK
4

Dottern bjöd på färskostfyllda pannbiffar, med mjukstekt lök, sås, båtpotatis och sallad Glad

/Désirée

Chestnut
4

Här blev det köttfärsgratäng

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2

Köket ser ut som ett bombnedslag och jag är risig, så det blir skräpismat igen, kebabrulle för min del och pizza till gubben.

dolfen
2

Slottsstek, sås (+ indikrydda) och potatis.

SaraC
1

#27 Duktig dotter du har Glad

DesK
2

#31 Jo båda mina döttrar är kanonduktiga, när de vill! Skrattande Den yngre går ju numera på Restaurang & livsmedelsprogrammet så hon är ju rätt taggad! Glad

/Désirée

[Aquelegia]
2

Sallad med chilimarinerad biff, haloumi, bacon, mango, rödlök och en mild paprika/limedressing.

Anterrabae
1

Åh, slottstek! Här bjöd maken på upphottad lasgne! Det var fantastiskt gott!

//Ida

HannaM
3

Igår blev jag bjuden på chevretoast, lax med chili,vitlök och bladspenat med bulgur till samt en chokladtårta som får allt som heter death by chocolate att mest likna en ofarlig brandövning.

Liss
1

Igår fick jag tacopaj och broccolipaj. Skulle ha avnjutit vin också, men den åkte ut ur ett hål i påsen med ett kras.

Idag har jag varit lat och dålig. Har bara ätit frukost och yoghurt hittills, med fyra finn crisp och lufttorkad skinka.

HannaM
2

Igår åt jag färsk spenatpasta med svampsås (portbellom kantareller och lite torkade trattisar).

fridaas
1

igår gjorde sambon någon gryta på benfri fläskkotlett, lök, chili, kantareller och matlagningsgrädde, vitkål till

Karmatarerskanise
3

Helstekt karre med potatis och broccoli och någon kall sås.

[Aquelegia]
2

Mustig köttgryta som puttrat sedan tidig förmiddag ^^ Pressad potatis till och inlagd gurksallad.

SaraC
2

Rimmat sidfläsk, pastafjärilar och sås med parmesan och örter.

ettlitetalias
2

kyckling i creme fraiche med pasta eller kanske potatis får det bli ikväll

dolfen
1

Här blev det lat (men god) mat i form av mikromacks.

HannaM
1

Pasta med sås som innehöll grädde, portabello, paprika, sej och mycket persilja.

Chestnut
2

gnocchi med kräftstjärtar i creme fraiche kryddad med vitlök och basilika

Med vänliga hälsningar
Chess

Liss
1

Stek kyckling med salladslök och solrosfrön, och blomkål.

Thank god its the 25th now! Handla imorn.

dolfen
1

Stekt grillkorv, spaghetti och tomatsås.

SaraC
2

Ugnsstekt falukorv med tomat, rödlök och ost, potatis- och broccolimos till det.

jonte1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

DesK har rymt med bilen till storstan ett par dar(kul). Jag och yngste dotter (15)  här avgorde vem som går med voffarna på eftermiddan samt lagar mat.

Nja sa hon (inte lätt för en 15-tis), det smakar inte så mycket men det är starkt! Pasta, ost. Rikligt kryddad köttfärsröra. Hum Och jag beklaga mig angående försök med chili.

I morgon skulle dom (döttrana) tillsammans laga ihop något. Jag och voffarna väntarSkrattande.

Bifogar en bild:

Det vore kul om andra orkar även dokumentera inläggen med bilder. Min personliga kommentar.

Har'e

Karmatarerskanise
1

Antingen kasslersallad, kok kyckling eller spätta. Med andra ord jag vet inte.

jonte1
1

#50.

Okej. Hum Vita voffar dansandes. Dagen middagTungan ute.

fridaas
1

Kyckling, pasta och parmesanost tror jag nog att det blir

jonte1
1

#52. Hum Den gamla Samjeden med sällskap utav Akitan skulle nog ställa upp som vakter.  Inte lätt att fatta förrens Oj vänta, Det är är gamla hundar och pussas gärna. I barnvagn seendes.

fridaas
2

#53 Dalmatinerblandingen här hemma vaktar ganska bra hon med Flört dock är hon allergisk mot kyckling, till hennes stora förtret..

Karmatarerskanise
2

Det blev kasslersallad

jonte1
4

#54, -Han den gamle, Tar gärna  i mun, Klämmer ihop käkarna., -gammelfar förutom fiskar tar gärna sjöfåglar i sin mun. Skator och livstid här på gården är kort.

Bra Avatar vet ja Skrattande.

Anterrabae
2

Igår gjorde jag helstekt, vitlöksspäckad karré med potatismos och svampsås. Sallad till Idag blev det pasta och köttfärssås!

//Ida

jonte1
2

#57. Det dög med dito. Hur går det med städningar och ommöbleringar i köket? Foton?

Glimten jaFörvånad.

Anterrabae
1

#58 Jag tänker allt på det typ dagligen, men fick först ta hand om sjuk familj och har själv däckar med bihåleinflammation eller liknande Tungan ute Men på väg är det Flört fast jag är segheten in persona *glimten ja*

//Ida

jonte1
3

#59. Stressa inte.

Ta hand om dig själv och familj först och främst.Foten i munnen.

Anterrabae
2

#60 nä stressar över det gör jag inte, det finns så mycket annat att stressa upp sig över om man tycker att man "vill" det Flört

//Ida

Liss
3

Idag blev det först en sallad på stan, med massa räkor.
Sedan blev det rester av kyckling och blomkål.

Chestnut
3

Ikväll blir det falukorv gjord i ugn med potatismos

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3

Färsfyllda paprikor finns i dagens matlåda till middagen på jobbet ^^

dolfen
2

Idag blir det troligen någon form av sallad.

ettlitetalias
4

idag blir det lax! Det var länge sedan så ser verkligen fram emot det! Till blir det creme fraiche-sås med lime och dill. Potatis och broccoli.

SaraC
3

Blir torskrygg, ris och citronsås.

Karmatarerskanise
2

Smög hem till mamma och pappa i förhoppning av att min brors fru skulle laga thaimat ikväll, och det ska hon väl, senare! Jag håller på att krevera av hunger just nu så jag får kanske gå hem och rota i frysen istället om det inte vankas mat snart.

Anterrabae
2

Rester i form av färssås och mos.

//Ida

Karmatarerskanise
2

Jag höll ut och fick min belöning i form av biff med grönsaker i en soyasås. Mycket gott!

jonte1
3

DesK är fortfarande bortrest. Dotter 2(den äldre) lagade till kyckling å glasnudlar. Det vart en matlåda över.

Om jag kan laga mat? Och dom där vidöppna gapen hos polathundarna tycker nog det.

Bifogar en bild. Upprepar att det är nog inte förbjudet med bilder på siten. Vem vet man kanske kan få inspiration utav,, Skrattande

monstermash
1

Hamburgare och pommes, samt sallad till maten Glad Och cola förstås, haha.

Jag hade två hamburgare, och det blev lite mycket ketchup… Så ni inte tror jag är något ketchup-freak Flört

Liss
2

Jag hämtade en grej hos min mamma, och då sa hon att det fanns mat om jag ville ha. Så det var bara att sätta sig ner och äta Glad

Blev kyckling med blomkål och kantareller! Gu vad jag älskar svamp. Vet inte hur hon gjort det, smakade lite soya med. Gott var det iallafall.

Sen blev det lite keso med jordnötsmör, och lite senare igen några skivor rostbiff, skinka, kalkon och parmaskinka efter jag tränade, med ett stort glas te. Känner nog för att ta lite yoghurt med havrekli och solrosfrön nu dessutom.

HannaM
3

Igår var varken orken, tiden eller inspirationen med oss. Pulvermos med fiskpinnar. Fast det livades upp av min favoritkombination, kall senapssås och massvis med gröna ärtor.

SaraC
3

Idag blir det kycklingfilé fylld med tomat och mozzarella. Vet inte riktigt vad jag gör till, grönsallad och en god sås kanske?

Anterrabae
3

Här blir det stekt fläsk, brysselkål och potatismos till familjen. Jag tror jag fastar..

//Ida

dolfen
2

Mikromacks med lax.

Karmatarerskanise
2

Hittade en bit lasagne i frysen, åt med god aptit till jag kom på att det är det killen ska bjuda på imorgon också Flört

fridaas
2

Kycklingen ligger i marinad så det blir ugnsgrillad kyckling och sallad sen

Chestnut
1

Det blev faktiskt (pinsamt nog) bara lite chips. Har en riktigt dålig dag och orkar verkligen inte laga mat…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2

spaghetti och köttfärssås först, sedan blev det en liten stripskorg med vitlökscrème på bishops Glad

Liss
2

Stekt lax med lite parmaskinka, vanlig skinka och kalkonbitar.

ettlitetalias
2

Blev lövbiff med vitlökssmör, stekt lök, pommes och ångade grönsaker. Ikväll gör jag cottage pie.

Chestnut
2

Ikväll blir det helstekt baconlindad fläskfilé som innan kommer ha marinerats i en underbar citrusmarinad några timmar, till det egengjord potatisgratäng och sallad. Efterrätt blir äppelpaj med fluffig vaniljsås.

Med vänliga hälsningar
Chess

Liss
2

Idag har det blivit en stor sallad hittills, med kyckling, räkor, kräftstjärtar, lök, rostbiff och ett ägg. Blir nog nr. 2 senare.

Anterrabae
2

Det lutar åt blomkål här, kanske enkrämig och lyxig blomkåls och broccolisoppa med hembakat bröd..

//Ida

dolfen
1

Hamburgare med bland annat bacon och fetaost.

Anterrabae
5

Här blev det inte som jag tänkte, det blev hembakad pizza med coleslaw och marinerade champinjoner och kronärskockshjärtan.

//Ida

jonte1
2

#88, -oj. Jag skymtar något bröd där i botten i  hörnet närmast.

Gillar dock inte oliver eller coleslaw. Det är dock mitt problemSkrattande. Såg smaskigt ut annars.

Liss
2

Nr.2 blev en omelett på mandelmjölk med gräslök, tomater, parmaskinka och paprikapulver.

Anterrabae
0

#88 :) jo det blir lätt så, men det var inte så mycket på som bilden vill antyda, ganska rimliga proportioner. Dock har jag mer på än på pizzeria, vill kompensera lite för utelämnad ost. Flört därför passar just coleslaw bra, om man gillar det. Har surkål och rå lök i min förutom det vanliga.

//Ida

HannaM
2

Vi åt tacos, det är så smidigt när det är en som inte äter kött och en som inte fattar vart maten är om det inte är kött i. Vi hade alltså gäster.

Karmatarerskanise
2

Idag blir det kött gryta.

Igår blev det köttfärsbiffar, potatismos och kantarellsås.

Anterrabae
2

Vet inte om och vad det blir mer idag. En sen lunch/tidig middag var grönkålssoppa och resten av gårdagens pizza.

//Ida

dolfen
2

Makaronis och fläskfärssås. (Rätten uppskattades.) Cool

SaraC
2

Ikväll blir det köpemat, kebabtallrik för min del.

ettlitetalias
1

är sjuk och har noll matlust. Tvingade i mig en kalkonwrap.

[Tassy]
2

igår blev det korvstroganoff, idag kycklingsoppa.

fridaas
2

Igår blev det ris och kassler. Idag tacos

[Aquelegia]
2

Pizza, herrn åt innan han kom hem så det var ingen idé att laga mat Skrikandes

Anterrabae
1

Denna tråd är lång! Välkomna till ny tråd! GladDagens Middag 42!

//Ida

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer