Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 1800 ggr
Liss
1

Frukost på sängen

Hejsan hoppsan.

Min kära pojkvän fyller år snart, och som fattig student tänkte jag ta till mat och upplevelser i stället. Jag har tänkt laga en ordentlig middag, som jag redan planerat vad det blir. (En kycklingrätt som min mor hittade på när hon jobbade som kock)

Men så har jag även tänkt fixa frukost på sängen en morgon. Jag har tänkt lite på äggröra och bacon, någon nybakad macka med ost och skinka och en kopp te kanske. Men…

Vad skulle ni fixa till en frukost på sängen, när det ska vara lite mysigt och speciellt?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

DesK
3

Vilken trevlig idé! Inte bara för fattiga studenter Glad

Äggröra och bacon eller bräckt skinka eller kallrökt lax är en sann höjdare Tungan ute Till det är det gott med lite fint skurna grönsaker. Ska du baka eget bröd, så baka gärna med surdeg eller se till att långjäsa brödet, exempelvis i kylen över natten. Lägg  också fram lite frukt på frukostbrickan, nu finns ju fina smakrika svenska äpplen och päron Glad

Jag brukar göra lite olika frukostbrickor till mina döttrar när de fyller år, dessa varierar efter deras smak, oftast innehåller de några exotiska frukter, hembakat surdegsbröd, ost, skinka med mera (de fyller år på våren, så det finns inte så mycket svenska grönsaker och frukt då, tyvärr) Sen står det alltid ett levande ljus på  brickan Glad

/Désirée

Liss
1

Ja just det. Frukt kan alltid vara fräscht och gott till. Tack :)

knet
2

Fattiga riddare :)

Liss
2

#3 Gu va länge sen! :D