leta i sveriges diken så hittar man nog dem
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Många vet inte om att det är pant på dom. Kanske dags att göra reklam om det på tv där ju folk tar in mest information
Utan tamsiga panta mera låtar då, dom kan jag inte ta på allvar
Jag kan tänka mig att det kan vara ett sätt för yngre människor att få ihop lite kapital, genom att samla pant-flaskor/burkar.
Problemet är nog att det blir allt vanligare med glasflaskor utan pant. Både hemma och i restauranger och barer skaffar man sig snabbt vanan att slänga alla glasflaskor i någon stor behållare som sen töms i glasåtervinningen. Att sära på pantflaskor och icke pantflaskor blir för bökigt i en stressig bar och kanske även hemma om man har begränsade utrymmen.
#3 Dolfen det är många ungdomar och även äldre som genom åren har tjänat en hacka på att samla tomglas. Dessvärre har det väl genom åren blivit allt svårare att hålla reda på vilka glas om ska vart, precis som #4 Jalking säger och då struntar folk i att lämna in sina tomglas.
/Désirée
#4 Har jobbatpå nattklubb och restauranger. Ren rutin gör susen. På båda ställen vart fy skam den som slängde fel! Har bara med lathet att göra. Ett motto jag spred var "det tar lika lång tid att slänga rätt som att slänga fel"
#6 "det tar lika lång tid att slänga rätt som att slänga fel" de orden får du en stor guldstjärna för 
/Désirée
Här är en som samlat burkar för nästan 20 tusen kronor. (svt.se)