Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfärskorv
Läst 1300 ggr
Mitralis
3

I min wrap -recept

Måste bara få berätta om en kulinarisk upplevelse som jag hade till middag idag Tungan ute

Tanken var att vi skulle äta biffar med stekt potatis. Men wrapmänniska som jag är så spårade det ur innan jag kom hela vägen där.

Stekte färsbiffar med trumpetsvamp, trattkantarell, chillipulver, paprikapulver, salt och peppar.

Stekte gul lök och röd paprika.

Hackade tomat, gurka och röd lök.

Värmde en stor tortilla i stekpanna så att det degiga försvann.

Delade den färdiga färsbiffen i två delar och lade den i wrappen med alla tillbehör och toppade det med rikligt med fullfet crème fraiche.

Detta sköljde jag ner med en Hobgoblin 3,5 från mataffären.

Fullkomligt utsökt, om jag får säga det själv Skrattande

[Tassy]
1

Det lät smaskens så när som på ölen Tungan ute

Mitralis
1

Kändes inte helt rätt med cola till, så jag tog det som fanns Skrattande

DesK
1

Vilket superbra recept på en snabbgjord måltid Glad

/Désirée

[sakring]
0

Med undantag för rödlöken och paprika så lät det utsökt. Dessvärre tål inte min mage dessa två saker annars så tycker jag de smakar gott.

Mitralis
1

Glömde bort att berätta att jag hade i ett ägg och lite ströbröd i färssmeten. Vet inte om det är nödvändigt med nötfärs, men det blev av gammal vana för jag brukar ha älgfärs och den håller inte ihop annars för den är så mager.

Strödde på lite tacoost också innan jag rullade ihop wrapen, glömde berätta det. Men nu tror jag att jag fått med allt Glad

Praefatio
1

Mums!

En annan strålande och matig sak att ha i sin wrap är renskav, grönt äpple, creme fraiche med salt och pepparrot samt potatisskivor eller potatismos :) Mmmm, vad gott!