Matlust iFokus

Matlust

Etikettermjölmatgrynris
Läst 4174 ggr
Magnus
0

Pasta Diavolo

Jag har letat som en tok på ett recept på Pasta Diavolo men hittar inget annat än vad det innehåller,, så snart får jag testa själv om det inte är någon som har facit Glad

Pasta Diavolo
Penne med köttfärs, paprika, tomatsås och piripiri

Pelle
0

Tycker du ska experimentera fram ett recept, och lägga ut det här när du känner att du är nöjd.

Har annars stött på en lite annan variant som också heter Diavolo, fast det är inte så värst starkt så jag förstår inte varför. Man kan ju alltid köra starkare chili om man vill hotta till det lite.

Torteloni al Diavolo.

2 personer

1 paket fylld torteloni (stora tortelini) alt tortelini alt ravioli med ricotta och spenatfyllning
1/2 Röd chili (mängd efter egen chilitolerans egentligen)
2-3 Vitlöksklyftor.
1 Salsicciakorv ( Riktig, ingen märklig Scan-variant, finns i saluhallar och delikatessdiskar)
1 deciliter vispgrädde
2 deciliter mjölk. (det går bra att köra matlagningsgrädde eller grädde hela vägen om man vill)
olivolja.

Sätt på pastavatten, salta ordentligt.
Finhacka chilin, och vitlöken och fräs det mjukt i lite olivolja, inte för hög värme så att vitlöken bränns. 
Ta bort skinnet på salsiccian, och fördela som om du skulle steka köttfärs. När vitlök/chilin är mjuk lägger du i korven och steker den lätt. Slå över grädde/mjölk och låt koka samman 5-10 minuter eller mer om du har tid, salta och peppra.
Koka pastan, och vänd ned den i såsen. Servera med en sallad och lite riven parmesan och peppar till.

Smaklig spis!

Pernilla
0

Det här är jag också intresserad av. Fick en pizza Diavolo strax utanför Pompei för ett par år sedan, det är det i särklass starkaste och godaste jag ätit. Men Magnus, dina tankar verkar spännande hur har det gått vid grytorna?