Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfiskskaldjur
Läst 1689 ggr
Gentle
0

Fisk.

Hej !

Jag och mina barn gillar verkligen fisk, men jag är så dålig på att tillaga den. Kan man få lite tips på hur man ska lyckas med fisk  o lite smariga recept skulle vara roligt att få.

kryddburken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett tips som är en favorit här hemma! Enkelt och supergott  :

Krämig fiskgratäng

Charmaine
0

Det receptet kommer jag att prova nästa vecka, såg lätt och gott ut,

Martin
0

Tipsar om en länk, som jag fick tips på när jag frågade om fisk:

Svensk Fisk

mvh Martin

Devon
0

Här kommer ett av vår familjs favorit receptGlad.

Lägg ett tinat torskblock i en ugnsfast form. Salta lätt och strö över tunnstrimlad purjolök eller hackad lök. Rör ihop 1-1 1/2 burk  lättcremefraiche med 1/2 påse tacomix och häll över fisken. Täck med rikligt med riven ost och ställ in i 225 grader cirka 20 minuter. Servera med ris eller potatis och gärna gröna ärtor. Du kan också dubbla detta recept.

Lycka till!

mandymoo
0

#1  Provade ditt recept igår för jag hade allt hemma och när dottern 15 år tagit 2 tuggor så kom spontant orden den bästa fisk jag ätit det är inte dåligt beröm *Ler* och kan bara hålla med, underbart god absolut ett recept ni bara måste prova *Ler*

kryddburken
0

*ler* Oj!! Va kul att hon gillade fisken, det var inget dåligt omdöme! Jättekul att få respons på recept!

Gentle
0

Hej !

Tack för era tips. Kryddburken jag ska genast handla hem så jag kan prova ditt recept verkar som det är enkelt och smart när det är allt i ett, sånt gillar jag. Glad

Och Devon din fisk verkar som den är god den också ska även prova den också. Glad Fler recept det här var ju roligt Glad

mandymoo
0

#6 Ja inte illa alls - barn i olika åldrar ör ju ärliga *ler*

Nästa vecka blir det nog Devon´s recept vi provar *Ler*

Försöker ha fisk en gång i veckan - jag är bara inte så bra på att laga fisk så det blir ofta gratänger eller gryta lätt lätt Flört

Kokoskorven
0

Någon som har några roliga/goda laxrecept, har frysen full sen i julas av rökt och gravad, det börjar nog bli dags att ta hand om den.

maggan
0

Ska testa båda recepten. Gillar fisk men har dålig fantasi.Glad

maggan
0

I dag ska vi testa recept #1

Karmatarerskanise
0

Idag ska jag prova tacofisken Glad

Sehvrin
0

Någon som har nåt förslag på vad man kan ha istället för tomat i #1? (jag gillar tyvärr inte tomat, men det ser ju tråkigt ut utan något på….)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

maggan
0

#1 Verkligen supergott! Tack för tipset!

Om några dagar blir det tacofisken!

kryddburken
0

#14 Så himla bra!! Kul att det smakade!

Tacofisken ska jag ge mig på också!

CBA
0

#1 Den ska provas nästa vecka, det verkar både gott och smidigt med allt i en form sådär, jag brukar försöka ha fisk en gång i veckan Skrattande

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sehvrin
0

#1 ska ta och prova receptet idag, det låter väldigt smidigt Glad

Fast jag undrar fortfarande om någon har nåt bra förslag på ersättning till tomaterna?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anne
0

Johanna - lite strimlad purjolök, kanske?

HannaM
0

saffransfisk? Ta nån färsk fisk lägg i en panna, gör en bechamel som du häller i en påse stött saffran i.. in i ugnen och sen ät

mandymoo
0

Tacofisken var också jätte god *ler*

maggan
0

Puttar upp goda recept.

Karmatarerskanise
0

Man kan lägga torkblocket i en ugnsform med höga kanter. Sedan saltar och pepprar man.

Sedan blandar man senap och creme fraiche och häller över. Supergott. Man kan lägga till lök om man vill det.