Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 2729 ggr
Niklas
0

Grekisk restaurang

Jag behöver få tag på en grekisk restaurang i Stockholm. Jag kommer att bli bjuden på den, vilket är lite knepigt. Å ena sidan bör det vara en bra restaurang. Å andra sidan bör den inte kosta för mycket. Tungt ansvar. :-)

Är det någon som har tips? Helst i city, på Östermalm, Norrmalm, Vasastan eller norra sidan av stan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oskar
0

http://www.halvgrekplusturk.se/

http://www.kouzina.se/

Halv grek plus turk är kul. Grekiskt tapas. Fast den är lite dyrare än en vanlig kvarterskrog.

Oskar

mans
0

HGPT är väldigt dyr kanske, men jag håller med #1 om att den är oslagbart god.

Pernilla
0

PÅ Söder finns Faros som är helt okej, med trevlig personal och som ligger bra i pris, samt Sonjas Grek, som är snäppet godare och dyrare. Dock har jag när jag tänker efter blivt rätt snorkigt bemött vid nåt tillfälle på Sonjas när vi inte ville dricka alkohol, nu när jag tänker på saken. (Haha, de skulle bara ana att deras bemötande sprids via nätet…)

Anne
0

Fel sida stan, men Dionysos på Bondegatan har jättegod mat. www.dionysos.se

Pia
0

Greken på Hörnet på Tjärhovsgatan, också fel sida stan men jag vill minnas att det var riktigt bra!

johan
0

Det ligger en bra grek på S:t Paulsgatan också. Supergoda oxfiléspett. Minns inte vad den heter nu, men det är nåt kvinnligt gudanamn.

Mvh // Johan

Anne
0

Johan, menar du Esperia?

johan
0

#7: Det känns bekant! Så heter den nog.

Mvh // Johan

Niklas
0

Tack för alla förslag!

Vänliga hälsningar

Niklas

charlie
0

Niklas,

På den tiden som jag aggerade ungkarl så brukade jag gå till ett ställe precis i korsningen St:eriksgatan - Karlbergsvägen.. 2000 var maten toppen där.. men vad som hänt de senaste åren är okänt.. Trevliga var dom oxo.

---

Oskar
0

Nå, vilken restaurang blev/blir det? :)

Oskar

Niklas
0

Det blev Kouzina. När vi kom dit kom jag ihåg att jag var där för många år sen. Det var klart godkänt av alla. Tack för tipset!

Vänliga hälsningar

Niklas

Oskar
0

#12 Ja jag tycker också den är bra. Fast när jag var där sist för länge sedan hette den nog något annat. I allafall är inredningen ny nu.

Har svårt att hitta goda desserter på grekiska restauranger. Ofast har de bara typ tre att välja mellan, och ingen som brukar falla mig i smaken. Någon som vet någon grekisk dessert man borde prova?

mvh
Oskar

Pernilla
0

#12 KLassikern är ju tjock yoghurt med honung och nötter, men det vill till att samtliga råvaror är av bra kvalitet för att det ska bli nån hit…

Oskar
0

#14 Kanske är jag som inte är anpassad till grekiska efterrätter. Inte så förtjust i vare sig tjock yoghurt eller honung. :)

Oskar

Bima
0

Synd att det var i centrala Stockholm du sökte, för här i Södertälje finns världens bästa grekiska restaurang med världens trevligaste personal. ;)

Pia
0

En till grek, ja så hette restaurangen jag var på häromdagen. Ett lite fyndigt namn eftersom den i likhet med många andra "greker" finns på Söder, Folkungagatan.

Varmrätterna (kött resp fiskspett) var sisådär, även om de ackompanjerade såserna var väldigt goda (saffransaioli, guacamole, tzatziki). Däremot efterrätten, vaniljpannacotta med hallonsås var en klar 10-poängare - sååååå gooood… Trevlig betjäning också och ganska mysig, mindre lokal. Helt ok blir väl betyget:)

Niklas
0

#16: Vad heter den då? Vem vet, en vacker dag kanske vi befinner oss i Södertälje och är hungriga.

Vänliga hälsningar

Niklas

Bima
0

Grekiska Kolgrillsbaren. Den är del av en kedja och det finns två i Södertälje, men det är den här: http://www.kolgrillen.se/start.asp?rest=5 man ska gå till om man vill få den godaste maten och den absolut trevligaste personalen. :)

Niklas
0

Tack! :-)

Vänliga hälsningar

Niklas