Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 2323 ggr
dolfen
0

Extra gnälligt om mat

Imorgon söndag 18:30 i svt2 visar de "Extra gnälligt".

Det står: "Underhållande intervjuserie med kända och okända medelålders personer som gnäller över det mesta. I detta avsnitt handlar det om mat."

Själv kan jag inte komma på att jag gnäller (särskilt ofta), men det kanske kan vara kul att höra vad det gnälls om i detta program. Glad

Stephanie
1

Mer än vad folk orkar lyssna på Skäms

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
2

Hade varit mer trevligt med en omröstning (och inte kluring) så man lätt kunde sett resultatet när man röstat.Tungan ute

Jag gnäller mkt, men det beror på att jag har ont i magen mkt, inte äter kött o fågel o inte så mkt fisk och måste dela hem med folk som gör det och det är ganska påfrestande. Jag blir ofta förgiftad av att man inte varit noga med hanteringen av köttet i köket, inte diskat duktigt och kontaminerat annan mat med köttet.

När jag blir köttförgiftad får jag svåra krampanfall som håller på i många timmar.Skrikandes

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1

Å andra sidan så gnäller folk väldigt mycket i sverige idag.Tungan ute

Grodan
0

Jag kan låta mer gnällig på nätet än jag är irl

DesK
1

Grodan då har du ju faktiskt rätt att gnälla! Glad

Nej jag gnäller sällan över maten, men det kanske mest beror på att det oftast är jag som lagar maten Oskyldig

/Désirée

[Aquelegia]
1

Jag gnäller nästan alltid över mat på restauranger. Dock har jag hittad en bra restaurang nu som jag inte kan gnälla en gnutta över.
Har lagat mat sedan jag var 10 så man är väldigt kräsen med hur man vill ha saker då.
Allt började ju med att jag gnällde över mammas mat så därför jag började laga XD

Har dock själv tröttnat på att jämt ha mat som jag vet hur det smakar i slutändan, så har lärt mig att uppskatta saker även om dom inte smakar som jag skulle gjort. Det är faktiskt positivt att inte behöva veta hur allt smakar hela tiden Glad

Jag extrakryddar heller inte andras mat då jag ju kan laga mat som jag vill nästa dagTungan ute

[Tassy]
1

Jag kan vara gnällig om någon slarvar med det jag inte tål, men framförallt gnäller jag på min egen mat! Uj när jag ska bjuda, vad jag står och grämjer mig i köket haha Oskyldig

Namiko
1

Eftersom jag lagar nästan all min mat själv så finns det inte mycket att klaga på. Klagar inte heller om någon råkat använda något jag inte tål/äter i mat nån gång när jag blir bjuden, det går alltid att äta något annat eller senare.

Dom gånger jag klagar är när jag är riktigt sugen på något jag inte kan äta och inte kan göra en ätbar variant av, eller när jag fått i mig nåt jag inte tål och mår dåligt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
1

Tycker inte att jag gnäller speciellt ofta. Möjligtvis på restauranger isåfall. Men inte ofta :)

fridaas
3

Jag gnäller en hel del på mat, speciellt på restaurangmat, jag skäms inte över att skicka tillbaka maten om den enligt mig inte håller vad som är lovat, vilket vissa i min bekantskapskrets tycker är pinsamt.. Hemma gnäller jag dock inte jättemkt på maten då det är jag som lagar maten 9 av 10ggr här hemma..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
2

Gnäller inte ofta över maten som serveras, eller som jag lagar. Däremot känner jag mig gnällig när det gäller att komma på vad som ska ätas. Jag är kräsen när det kommer på tanken på mat. Jag måste verklgen känna för det som ska ätas. Annars går det inte.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Pilon
1

#10 det är rätt! man ska skicka tillbaka! Jag har gjort det några gånger på Macdonalds! ;D

Äsch jag missade ju programmet i söndags :(

dolfen
0

#2 - Det där låter jobbigt. Ibland kan det vara svårt för människor att förstå hur det är, när det inte gäller dem själva. Hoppas att du kan hitta på något sätt som gör att de förstår. Glad

Jag missade programmet. Rynkar på näsan Missade även första reprisen. Skrikandes

Inatt 0:30 i svt2 går ytterligare en repris. Har satt den på inspelning för säkerhets skull. Glad

Pilon
0

#13 påminn mig också inatt snälla. :)

[Aquelegia]
1

#2 Det finns inte möjlighet att som i restaurangkök ha olika färger på skärbrädor för olika mattyper? Grönt för grönsaker, rött för kött, vitt för bröd med mera. Sedan ha olika set med knivar och någon extra stekpanna/kastrull för dig?

Såg sista minuten, råkade somna i soffan precis innan det började Skäms

Kanske finns på svtplay eller något?

Pilon
0

NU GÅR REPRISEN PÅ 2AN!!!!

Grodan
0

#15 Ja, verkligen. Det var en bra grej! Skrattande

DesK
2

#15 Sånna skärbrädor finns i de flesta butiker, de är i plast och tunna. Jag är nu inne på mitt andra set, de första var enfärgade, dessa som jag har nu är mönstrade med kor, grisar, höns, grönsaker och fisk Glad

/Désirée

[Aquelegia]
1

#18 Vet att det finns men tänkte om det inte finns plats, alltså möjlighet att införskaffa fler köksprylar till hemmet för personen ifrågaTungan ute Skrev lite otydligt.

Karmatarerskanise
2

Kollade lite på det inatt, men tröttnade ganska fort eftersom det just bara var en massa gnäll om allt och inget. Hur orkar man lägga ner tid på att klaga på vad en del rätter kallas? Nej, inget för mig.

MonisN
0

Jag har tyvärr inte sett programmet. Var det en engångsföreteelse eller är det en serie?

Jag gnäller sällan över maten eftersom det är jag som lagar denOskyldig Men på restaurang är jag kräsen och borde verkligen klaga mer än jag gör. Där är det faktiskt ofta något att klaga på. Efter att ha sett alla tv program hur det ser ut i köken så börjar det nästan äckla mig att äta ute.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Pilon
0

#20 hahaha

dolfen
2

Jag har sett programmet och tog det för det det var. Cool

Jag gissar att gnällisarna gnällde med "glimten i ögat" Flört

Jag måste erkänna att jag inte vet vad "moderiktiga tomater" är för något. Obestämd Stämmer det verkligen att det alltid låter som om skottar svär, exempelvis när de ska säga foccacia (stavning?) Förvånad

Det där med att man kan göra ansiktsmask av avokado, trodde jag skulle vara intressant för minst en person i denna tråd (med tanke på dennes nuvarande avatar). Flört

#21 - Jag tror att de kommer att ha andra teman som det gnälls om i de följand avsnitten i serien. Just detta avsnitt tänkte jag kunde vara kul, eftersom gnäll-temat var Mat. Glad

Pilon
0

#23 haha ! Det där med att man kan göra ansiktsmask av avokado, trodde jag skulle vara intressant för minst en person i denna tråd (med tanke på dennes nuvarande avatar)

Karmatarerskanise
0

#23 Hehe Flört