Kungamiddag?
Det svenska kungaparet har varit i Danmark på officiellt statsbesök, det första på 32 år. Och nu ikväll återgäldade man vänskapligheten och bjöd in den danska kungafamiljen på middag i Rådhuset i Malmö.
Menyn hittar ni här nedan. Vad tycker ni om menyn? Något ni har testat och kan rekommendera, eller inget för er?
Ang förrätten så låter det ju gott, det hade säkert slunkit ner. Vaktelägg har jag aldrig testat, men om det inte skiljer sig allt för mycket från vanliga hönsaägg så hade det också slunkit ner. Inte heller har jag testat nässelsoppa, men hört många som säger att det skall vara gott - hade varit kul att testa.
Kalvfilé brukar vara riktigt gott - de få gånger jag nu ätit det. Lever är absolut inget för mig, så frågan är ju om inte det där gåsleversmöret hade förstört hela kalvfilén för min del?
_MENYN VID MIDDAGEN I MALMÖ
Hummerrulle med vildsparris, dillskum och forellrom
Nässelsoppa med vaktelägg, kalvfilé med gåsleversmör, sollidentryffelsky, potatisterrin och säsongens primörer.
Till dessert serverades " Öresundsbrosurprise".
_
mvh Martin

och vad är öresundsbrosurprise? :P
#1 Det framgick inte och jag känner ingen som var där, så jag har inte kunnat fråga :o)
mvh Martin
nässelsoppa är super gott! väldigt specielt, men gott!:) och de måste man ha ägg och kött till;P fast gåsleversmör lät ju inte allt för gott faktist.
Usch, gåslever=djurplågeri. Aldrig att jag äter det!
Nässelsoppa är underbart gott :)
Helena