Present till pappa?
Hej!
Är på jakt efter en present till min mat och whiskey-glada pappa! Har funderat på antingen en whiskey eller champagneprovning eller kanske ta med honom på en konsert med fördrink innan det.. Vad tror ni en 50-åring vill ha?
Tänkte att det skulle uppskattas då han redan har så mycket prylar och har råd att köpa vad han vill så en upplevelse känns roligare plus att vi får spendera lite kvalitetstid! 
bjud honom på mat:
http://www.tasteline.com/Recept/Helstekt_flaskfile_med_whiskysas
och sedan en härlig whiskeyprovarkväll! 
Vart någonstans finns du?
Jag vet att vissa städer har ju små butiker som håller provningar ibland.
Här i Skövde så har vi till exempel "Läckerbiten" som håller i provningar ibland.
När fyller han? Hur lång tid har vi att finna ett bra ställe menar jag 
Han fyller den 15e mars, samma dag som jag kommer hem från Australien. Festen hålls helgen därefter, så har ändå gott om tid, men lämnar nämligen landet på lördag så måste försöka hitta det nu nämligen! 
Bor i Stockholm nu för tiden och det gör han med!
I Stockholm finns det ju tack och lov väldigt stort utbud att välja på.
jag ska kika runt lite och se om jag hittar något extra spännande utöver sidan du länkar till.
Ja, Tassy har så rätt! Och så finns det ju mer upplevelsesajter, liveit, letsdeal, groupon och golden moments eller nåt sånt! De kan du ju också hålla ett öga på! 
Tycker din pappa om klassisk musik? Såg att groupon har presentkort på whiskeyprovning och klassisk musik, du skrev ju att du kanske ville göra konsert också tänkte jag. Men man måste ju vara medlem för att handla och det kan vara lite drygt med tanke på deras dryga nyhetsbrev, men kan vara värt att kolla in!
Annars.. Har han någon favoritrestaurang? Eller bar? Kanske gå på museum och sen avsluta med ett glas bubbel eller whiskey på någon trevlig bar? T.ex. fotografiska eller moderna är ju ganska trevliga annars vårsalongen?
Tack så mycket för tipsen hörrni! Ska höra med syskonen om de har några idéer och förslag! 
#7, menar du den dealen på restaurang engelen? Någon som har ätit där? Är ju rätt bra pris annars.. Men.. Ja, får se då.. Oh oh, 6 timmar på mig att bestämma mig. fasiken.