Heta räkor?
Mamma och pappa hade köpt en burk "heta räkor" och jag smakade en sked. Var inte alls heta, men jag tänkte att det beror på att jag äter så himla stark mat i vanliga fall. Kolla ändå innehållet och jag undrar om ni kan tala om vad det är som gör att de får kallas heta 
Innehåll; Räkor (40%), rapsolja, vatten, äggula, krossad vitlök (2%), vitlök, konserverinsmedel(E270), socker, modifierad stärkelse (majs och potatis) ättika, citronjuice av koncentrat (vatten, citronjuice, konserveringsmedel (E224)), konserveringsmedel (E211, E202), dill, salt, surhetsreglerande medel (E330), rödbetsjuice, stabiliseringmedel (E401)
Vilket är hett?
Och ja, listan är lång 
Jösses, vad med tillsatser 
Det är nog vitlöken de spelar på. Man tycker väl att tabasco eller cayenne borde ha funnits också, eller chili?
Har sett dom förpackningarna, förstod inte heller vitsen med heta räkor som inte ens innehåller peppar
Hihi dom vill väl inte få klagomål för "för starka" produkter.
Varför ska inte dom få heta räkor när andra räkor heter räkor?
;-)
Du kan ju skriva ut fabrikatet som varning till andra som vill ha en burk heta räkor. Vad jag kan se måste ju detta vara rent ruffel & båg.
#3 Fniss
#3 Hi hi 
Tja antagligen är det precis som Tassy säger i #1 att det är vitlöken de anspelar på. Problemet är ju bara att all vitlök som upphettas blir mild i smaken. Ska inläggningen /rätten kallas för het så krävs det alltså fler och starkare kryddor och "host host" färre onödiga tillsatser.
/Désirée
Ja, för mig innebär het, något med chili eller i alla fall peppar. Tyvärr är burken kastad och jag minns inte vilket märke det var.
Just så Hera! 
/Désirée
Gamska sanslöst faktiskt! Men ordvitsen var skoj!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade