Vad händer på valborg?
Ska ni hitta på något roligt på Valborg?
Besiktiga bilen.. Alltså nope, inte nått.
Sara
Massa kul, blir Uppsala i år igen. Det inbegriper bland annat champagnefrukost, picknik och grillning

Tända eld på allt ris som jag samlat ihop på tomten. Stå bredvid brasan med ett glas i handen och några vänner och sedan gå in och äta. Eller äta först och sedan dra ut vännerna till brasan blir det nog.
Jobba - sen får man väl se vad man orkar.
Tja, vi får besök av goda vänner. Och eftersom det förhoppningsvis blir fint väder så satsar vi på grillning. Men vad och med vad har jag inte bestämt ännu. Tips någon?
Min man fyller år på Valborg , så det blir en liten fest med godmat och dryk.Sedan blir det att gå ut till brasan.Ska bli trevligt fast kallt det ska bara vara runt +1-2 grader i stockholm på kvällen.
Blir en lugn och stillsam Valborg, blir väl att leta upp en eld någonstans :o)
Jobbar 1 maj, så det blir som sagt firande i lugnets tecken.
mvh Martin
vi ska ut och äta på italiensk restaurang här i Södertälje med två kompisar och sen ska vi titta på brasan och lyssna på sången. Lugnt och stillsamt!

Vi är bortbjudna på middag!
MVH Isnornin
Kommer att sitta själv m. hockey och Snooker.
Därför får det bli en blodig entrecote m. klyftpotatis, bearnaisesås och grönsaker (sparris, tomater, grönsallad) och ett bordeaux-vin typ Ch. Talbot fr kanonåret 2000.
mvh
bertil

Qournpaj med champinjoner, purjo, paprika och färska kryddor. Filodegsknyten, färskpotatis, sparris och chokladtårta 

#11 åh så gott det lät - har du ett recept på quornpajen månne?
#10 Lät inte heller så tokigt. Är själv kass på viner, men en fin köttbit och ett gott rödvin är ju livet på en pinne… 
mvh Martin

Pajskal:
2 dl

vetemjöl
1 dl

grahamsmjöl
125 g

margarin
2 msk

vatten
Fyllning:
7 st

champinjoner

chilipeppar
1 burk(ar)

Crème Fraiche Paprika & Chili
10 blad

färsk basilika
5 kvist(ar)

färsk timjan
1 dl

mjölk
2 msk

olivolja
0,5 st

purjolök(ar)
300 g

quorn
1 st

röd paprika
2 st

ägg

Knåda ihop deg, tryck ut i formen, lägg kallt.
Stek grönsaker och quornbitar. Salta och peppra.
Förgrädda skalet 10 minuter i 200°
Lägg i grönsakerna&quorn i skalet.
Blanda mjölk, cremefraiche och ägg. Häll över fyllningen.
Strö över kryddorna och sätt in i ugnen i ca 20 minuter.