Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 2610 ggr
marwes
2007-05-02 21:47
0

Kitchen Aid

Är otroligt sugen på en Kitchen aid, undrar om det är någon som har erfarenhet av den, är den värd pengarna? Vad finns det annars som kan vara bra att satsa på?

Tilda
2007-05-02 22:15
0

Det finns 2 tidigare trådar om Kitchen Aid här. Använd sökfuntionen för att hitta aid. Kanske svaret finns färdigt.

Anne
2007-05-02 22:37
0

Hej!

ja, jag har en Kitchen-Aid sen rätt många år tillbaka, och det är min bästa kompis i köket. Använder den massor - och jag rekommenderar den varmt. Det den inte klarar: stora mängder deg. Normala satser är helt okej, men den kan inte göra deg på mer än ca 5 dl vätska/50 g jäst/1 kilo mjöl. Det får inte plats i bunken…

Denna kommentar har tagits bort.
marwes
2007-05-05 20:49
0

Måste bara fråga en sak till Anne. Har du några extra saker till din Kitchen aid eller bara standardsakerna. Om du har något extra, vad? Rekommenderar du att köpa något extra.

Undrar även (såg att det stod i förra tråden, till viss del) varför är det så stor prisskillnad mellan kitchen aid och Kenwood, är det bara namnet, eller är det nåt mer?

Anne
2007-05-06 11:03
0

Marwes - njae, jag har inga extra tillbehör. Jo, en "pouring shield" (som jag undrar om den inte är standard numera) men den är rätt kass faktiskt. Visst, vill du ha köttkvarn osv så är det ju bra att det finns till. Jag har inte testat dem…

Och varför prisskillnad - ja, jag vet inte.. men jag är bra mycket mer nöjd med min Kitchen-Aid än de jag vet som har Kenwoods.

[Asta]
2007-05-06 15:51
0

Jag tycker att KitchenAid är så himla snygga!! Det som hindrat mig att köpa dem är just det som Anne skriver - att de inte tar så mycket degvätska.

Jag bakar väldigt lite kakor och mest bröd så därför blev det inte en sådan. Men jag är fortfarande så himla sugen på en. Får dock hela tiden stoppa mig, jag FÅR inte köpa en så dyr maskin bara för att den är snygg! (men jag vill!)

MiaP
2007-05-07 19:53
0

Jag har en Kenwoods som är utmärkt, det är klart att KitchenAid är snyggare men till det priset. Båda tar samma mängd (storlek) deg.

Illan
2007-05-07 22:29
0

Å jag suktade länge länge efter en Kitchen Aid. Men man får betala bra mycket för designen och som Anne beskrivit så tar den bara små degar. Jag vill kunna göra storbak! Alltså blev det en klassiker: Electrolux hushållsassistent. Jag är mer än nöjd. Den är riktigt vacker där den står och vilken arbetshäst det är! Finns massor med extrautrustning till den också.

I de tester jag läste var det Electrolux och Bosch som ständigt fick bäst i test. De har genomtänkt design som syftar till funktion och orkar riktigt mycket. Och eftersom jag vill ha hjälp i köket mer än utsmyckning så blev valet enkelt till slut.

[Asta]
2007-05-07 23:49
0

Illan - även jag valde en Electrolux.