Thanksgiving
Hej!
Jag har bestämt mig för att hålla en thanksgiving middag på torsdag och oj så mycket förberedelser det kräver, men kul är det! Har 5 amerikanare på besök så tänkte överraska dem
Är det någon som firat detta tidigare?
Tycker det är en fin tradition, inte för jag har egna erfarenheter, men samla vänner och familj och vara tacksamma. Givetvis skall man väl alltid vara tacksam, men det är väl som alla hjärtans dag och så vidare.
Igår köpte jag kalkonen så den står nu och tinar, har aldrig tidigare lagat kalkon så det blir spännande. Har faktiskt aldrig lagat någon av dessa rätter tidigare, mer än kanske potatismos.
Om någon har provat detta kanske ni kan tipsa mig om vad man inte får glömma ha med på menyn? 
FruThea
Jag lagar och äter gärna kalkon, men jag har inte gjort någon hel Thanksgiving-middag.
Några förslag är: Kalkonen ska fyllas med någon väl kryddad röra, sen ska det vara en god sås till och kokt potatis, pumpa i någon form brukar också förekomma, kokta grönsaker likaså och sallad av något slag. Sen ska det väl vara nån maffig efterrätt också 
/Désirée
cranberry sauce!