Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfiskskaldjur
Läst 1646 ggr
[Aquelegia]
1

Lutfiskens dag 4/11

För er som är lika ovetandes som jag om vad denna maträtt egentligen består av kan läsa och lära Flört Kanske även smaka på det den 4/11Lutfisk

Anterrabae
1

Lutfisk är gott! Men att dagen för lutfisk är så tidigt som 4 November, visste jag inte.

Det är en av de tråkigare bitarna med att inte tåla animalier. Jag saknar de där speciella, lite udda rätterna, som lutfisk, surströmming, kräftskivan, gryn- och wärmlandskorv och framför allt sashimi och råbiff.. Ja ni fattar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2

Jag älskar lutfisk! Vad synd att den här dagen är så tidigt. Är väl knappast många som äter lutfisk nu? Lutar man själv ska den läggas i lut den 9 december på Annadagen om den ska vara färdig till jul.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
1

Lutfisk är gott! På sajten lutfisk.nu finns lite info varför det blev just den dagen det är nu Glad En av anledningarna är att lutfisken börjar säljas i butikerna då Glad

/Désirée

[Aquelegia]
0

#3 Tack desk för svaret, trodde nämligen jag läste detta med att det började säljas i butiker i ett reklamblad, kunde dock inte hitta det igen så blev lite nervös för att jag hade läst felTungan ute