Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1905 ggr
[Mairah]
6

Farlig mat

En kostrådgivare höll ett föredrag inför storpublik i Jönköping. "De saker vi stoppar i oss nuförtiden skulle mycket väl tagit livet av oss förr i tiden."

"Rött kött är livsfarligt. Kolsyrade drycker fräter på magsäcken. Kycklingen innehåller salmonella. Grönsaker är genmodifierade och ingen vet hur bakterier i dricksvattnet påverkar oss i ett längre perspektiv."

"Men det finns ett livsmedel som är mest farligt för oss. Det är något som de flesta av oss har, eller kommer att äta. Är det någon här som vet vilken mat som orsakar lidande och bekymmer i åratal efter man ätit det?"

En 75-årig man på första raden reste sig omedelbart upp och sa: "Bröllopstårta!"

Karmatarerskanise
1

Haha Kyss

DesK
1

Tack för dagens tiopoängare!  Skrattande Berätta gärna fler sånna här härliga historier här i tråden!

/Désirée

[Mairah]
0

Ja,flera mathistorier efterlyses  Glad

DesK
2

Just nu kommer jag bara på den här gamla historien:

Hovmästaren!  Det är en fluga i min soppa! Hovmästaren svarar: Det tar vi inget extra för!

/Désirée

[Mairah]
1

#4Ja just ja, den minns man   Skrattande

[Tassy]
0

såg denna på humor, klockrent! Skrattande

Maria
0

JättebraSkrattande

/Maria

Anterrabae
5

haha!

Jag var med om en jätterolig grej när jag käkade LCHF för några år sen.

Vi var och beställde lunch, och de hade biff, med råstekt potatis, sallad, och bearnaisesås som erbjudande. Jag nappade och frågade om jag kunde få den utan potatis. Svaret förbluffade,
"Det kostar extra".
"Va? Kostar det extra att ta bort potatisen?"
"Ja, det blir extrajobb för kocken"
"Att inte lägga på potatis?"
"Ja, det är bättre om du beställer med potatisen och inte äter den"

Cool

Den erfarenheten vann en specialtryckt tröja inne på kolhydrater.ifokus!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
0

#8 Men jisses det är inget extrajobb att INTE lägga något på tallriken och framförallt att inte laga till. Hur såg den specialtryckta tröjan ut och går det att få den?

Anterrabae
0

Svart t-shirt stretch-/dammodell med ljusblått tryck, en sockermolekyl med texten "Lär känna din fiende" på framsidan och kolhydrater.ifokus på ärmen eller om det var i nacken.. ganska litet.

Om jag kommer ihåg så kan jag ta kort på den när jag fått fram den, den är för tillfället undanlagd tillsammans med andra kläder som är och/eller har varit för små

//Ida

Anterrabae
0

Så här såg tröjan ut, fast med blått tryck!

LÄNK TILL TÄVLINGSTRÅDEN FÖR LÄNGE SEN Flört

//Ida

[Aquelegia]
0

Jaha! Jag trodde det var den texten du skrev som trycktes på en tshirtTungan ute

Anterrabae
0

Nä, det var ju priset i en jubileumstävling för kolhydrater.ifokus, lchf och annan kolhydratreducerad kost.

Fast jag fick välja färgerna själv. Flört

//Ida

[Mairah]
2

# 8 Förvånad Det var inte illa att få betala extra för att inte få med potatis..Glad

[Tassy]
2

#8 Haha, och jag har fått till svar att det inte GÅR att beställa utan vissa saker Cool tvångsmässig kock? Tungan ute jag ville inte ha friterad kyckling i min 4 rätters på en kinakrog.

Anterrabae
2

Måste vara kockar med tvångssyndrom eller något sånt! Flört

Helt hysteriskt må jag säga. Skrattande

//Ida

MonisN
0

#0 SkrattandeSkrattandeSkrattande

#8 SkrattandeSkrattandeSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.