Chilisås
Jag brukar köpa någon av de här vanliga glasflaskorna med chilisås (Heinz, Felix) men sist vi var och handla så fick jag syn på ett märke jag aldrig sett tidigare, Amay Brand Chilisås. Den såg spännande ut och eftersom den kostade hälften av de andra så slog jag till. Hade en liten aning om att den kanske skulle vara lite starkare då det verkade vara mer chili i den än de andra, men tänkte inte så mycket mer på det. Så häromdagen gjorde jag pizza och hade den som grund innan övriga ingredienser las på. Öste på ungefär lika mycket som jag brukar ha på ojoj det blev hett kan jag säga.
Äter just nu en bit som blev över och det är nästan så man får skölja ner varje tugga med dryck, men man kan ju inte låta bli att äta när maten i sig är så god
Fast nästa gång använder jag nog lite mindre av chilisåsen.
Efter att ha smakat denna så undrar jag nästan hur de "vanliga" chilisåserna får kallas så det smakar ju inte mycket mer än vanlig ketchup.
Någon annan som råkat använda ingredienser som gjorde maten nästan "för" stark?
Har fått en burk med torkad och mald habanero, odlad hemma hos mormor. Det funkar inte alltid med "doseringen", ibland blir det rätt mycket dryck till. Fast man lär sig 
mvh Martin
Heter den inte Ayam Brand? Eller är det Amay? Jajja, jag vet vilken det är och den är en chilisås. Felix kan borde inte få kalla sin sås för chili 
Stefan det där misstaget var ganska onödigt, man brukar vid användnig av chiliprodukter alltid smaka innan man blandar det i maten 

Hade en gång råkat köpa extra hot chilisås utan att jag märkte det förän jag smakade på maten och höll på få en chock
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag skulle aldrig våga ha sådant i maten utan att först ha smakat
Lika dant med frukterna. Det är sån stor skillnad från gång till gång