Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1972 ggr
DesK
0

Äter du surströmming?

I veckan var det ju årets surströmmingspremiär Glad Trots att vi kan få tag på de flesta säsongsvaror nästan året om numera, tycker jag att det är trevligt med dessa premiärdagar. Så vad tycker ni? Framörallt, har ni ätit surströmming och vad tycker ni om denna gamla klassiker?

/Désirée

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jamen vad är det för fråga!? Självklart! Flört

[Tassy]
0

Jag har provat, men det var inget för mig så att säga Tyst

storost
0

Nej, har inte testat och jag är vegetarian.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Aquelegia]
0

Jag har tyvärr inte lyckats med mer än att föra fiskbiten mellan 2 knäckeskivor mot min mun innan jag fått -.vissa reflexer. Denna delikatess får ätas av dem som har tåligare mage än mig Glad

MonisN
0

Jag har provat för många år sedan, och jag tyckte smaken var god tillsammans med mandelpotatisen. Det krävdes väl en del öl också om jag minns rättFlört Skulle definitivt smaka igen om någon bjöd mig, men köpa det själv skulle jag inte.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MaMaMade
0

Öppnar nog en burk till helgen MonisN, du är välkommen! Glad

MonisN
0

#7 Tack snälla för inbjudan! Jag hade gärna kommit, men semestern står för dörren! Det låter nog som en undanflykt, men det är faktiskt sant! Jag hade gärna ätit surströmming, det är kul att testa alltingGlad

DesK
0

Jag tittade på burkarna i affären, men jag fick inte köpa någon för min käre sambo - det vill säga jag har ingen att äta surströmmingen med Gråter Så Mona du och jag kanske skulle försöka träffas för att äta surströmming någon gång Glad

/Désirée

MonisN
0

#9 Det låter som en plan! Våra gubbar kan ju slå sig ihop någonstans och äta vad dom villSkrattande Dom får laga själva…. Oskyldig

MaMaMade
0

Sure DesK, råkar vi vara i närheten av varandra så! Glad

Karmatarerskanise
0

Har faktiskt aldrig provat på surströmming.

raphanus
0

#9 - Jag vet ju inte var du bor, men äter gärna med dig nån gång. Jag har ofta förbarmat mig över många surströmmingsätare som inte får äta hemma för sina respektive. Den senaste månaden har jag ätit två gånger; jag äter det gärna hela året om och med stor behållning.

DesK
0

Hera det måste du göra nån gång! Glad

Åh vad snällt av dig Raphanus att förbarma dig över oss som gärna vill äta surströmming Skrattande

/Désirée

Karmatarerskanise
0

#14 Hade underlättat om man kände folk som åt det Tungan ute
Men smaka ska jag, när än det blir av Kyss

SaraC
0

Min hund ska på surströmmingslunch i morgon, det är väl det närmaste jag kommer surströmming Oskyldig

Är fortfarande för kräsmagad för att smaka på något som luktar så att man vill.. göra något annat än att äta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

#16 Hahaha, din hund? Tungan ute Det var nått nytt för mig!

SaraC
0

#17 Jupp, min morfar är hundvakt i morgon och då blev det tydligen surströmmingslunch där hemma. Kan väl tänka mig att min hund (som äter i princip allt som bjuds) glatt kommer sitta där med svansen viftandes.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
0

Hera nytt för dig kanske, men min dobermann som aldrig tiggde vid bordet satt som limmad vid bordet och dreglade som bara den, när vi hade surströmmingskalas Flört Hundar förstår sig på en hel del delikatesser! Oskyldig

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Där ser man Skrattande

Anterrabae
0

I år blir första året på länge som jag inte kommer avnjuta surisar. (vegan) Men jag erkänner, jag kommer sakna det. Jag älskar surströmming och allt som hör till! Men går det inte så går det inte. Sen ska jag väl villigt erkänna att det inte är riktigt samma sak utan gräddfil/creme fraiche och tunnbröd. Men resten är gott. (saknar även kräftorna)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

raphanus
0

#21 - Du kan ju alltid äta surkål eller kimchi, som är den vegetabiliska motsvarigheten. Säkert minst lika nyttigt också.

[GunillaR]
0

Här är en skåning som bott några år i Jämtland, och naturligtvis äter surströmming. Kanske man skulle ta med en burk till svärdottern till helgen. Hon är norrlänning och äter gärna surisar. Så får vi skicka iväg dom andra till pizzerian Tungan ute

raphanus
0

#23 - Står valet mellan pizza och suströmming, så är valet lätt för mig.

[GunillaR]
0

# 24 -Ska vi göra plats för dig också?

raphanus
0

#25 - Hade varit trevligt, men jag har redan en resa till Härjedalen inbokad.

[GunillaR]
0

Ja du kan ju inte vara på två ställen samtidigt Flört

Anterrabae
0

#22 Mjölksyrade grönsaker är inte jämförbart med fermenterad fisk.. Som att jämföra surkål och vin ju! Flört Kan dock tänka mig att tempeh kan närma sig, detär ju fermenterad soya.

//Ida

raphanus
0

#22 - Du har ju även natto, fermenterade soyabönor, som i alla fall har ett rykte liknande surströmmingens - att lukta riktigt illa.

Anterrabae
0

Japp! Skrattande Får testa det i år! Har Tempeh hemma, den är också fermenterad soyaprotein. Kanske kan vara något.

//Ida