Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1173 ggr
Pelle
0

Angående pepparrot

Med tanke på ett gammalt inlägg som Staffan gjorde för ett tag sen anåendeg pepparrot så måste jag slå ett slag för pepparrotskött.

Tog mig tiden igår att göra ett riktigt långkok på högrev (tack vare extrapris på Vi-butikerna denna vecka såklart) som serverades med pepparrotssås, buljongkokta morötter och potatis. Riktig nostalgimat som är billig, fettsnål och lugnande för själen att tillaga.

Har ni andra några såna klassiska favoriter?

lejon
0

Det får bli kalops…

Niklas
0

Jag tycker mycket om riven pepparrot. Biff Rydberg är gott.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

CBA
0

Åh! Pepparrotskött *torkar bort snålvattnet*

DET måste jag försöka mig på nån gång, det är säkert runt 8-10 år sedan sist jag åt det Ledsen

Jag är värdelös på att laga sådan mat som pepparrotskött eller dillkött, jag vet inte vad för kött man ska använda och inbillar mig det är svårt Fundersam

Med vänlig hälsning CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

rumpino
0

#3 Köp billigt nötkött eller sånna där grytbitar, det funkar också, även fläskkött och kyckling  Glad

Anne
0

Högrev är väldigt bra för långkok, det blir sådär "trådigt", och inte segt.

CBA
0

Högrev har jag letat efter i butiken, men jag hittar inte det någon stans i köttdisken, om man ber om det tror ni att dom kan ordna det då? Ni vet precis som att man kan be dom göra i ordning blandfärs om dom inte har det framme ?

Kiara
0

Gå in på denna länk http://www.meatinfo.com/ den har bra information om tilllagningstider med mera

CBA
0

I morgon på alla hjärtans dag ska jag bjuda maken på en trerättersmiddag, gissa vad varmrätten består av, japp, härligt gott (hoppas jag) pepparrotskött.

Jag måste ju försöka nån gång så varför inte ta tillfället i akt och låta maken vara försöksdjur Flört Å andra sidan så skulle jag kunna stuva en gammal galosch och han skulle säga det var gott Fundersam

Sonen däremot brukar kunna vara brutalt ärlig!

Nåväl den som lever *he he* får veta!