Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1267 ggr
[TrevorS]
0

Efterlyses Tomatpudding

Jag såg recept på tomatpudding, men tror de översatte texten lite fel. Det var brödskivor man la i en skål och nån tomatblandning, sedan en tallrik över med vikt, efter ett tag vände man den upp och ner så blev det något puddingliknande.

Vad heter denna maträtt och har ni något recept på denna?

DesK
0

Det du beskriver har jag inget direkt minne av, däremot finns det många recept på tomatgelé, det vill säga ett slags tomatpudding som man äter som tillbehör.

/Désirée

[TrevorS]
0

Det är inte tomatgele. Jag tror det var på "två tjocka tanter" (låter hemskt men matlagningsprogrammet heter ju så). Såg liknande på "Den gröna kocken" som gick för ett tag sedan också där stod det översatt med ordet tomatpudding, kan inte minnas exakt hur de gjorde den, men den såg så god ut.

Hittat ett liknande här "Tomato Bread Pudding" fast den var utan ägg och hade i oliver och timjan samt oregano, får se kanske går att modifiera. Men vore trevligare om jag kunde hitta orginalet eller liknande.

HannaM
0

Det låter ju väldigt brittiskt om du frågar mig=p Puddiing med bröd i är väl deras grej så sök på brittiska matlagningssajter?

[TrevorS]
0

Det var rätt svårt att hitta liknande, vet ju inte ens vad de heter, de sa ju inte "Tomato Bread Pudding" utan de sa något helt annat, tänkte skriva upp men redan gått ur min hjärna vad de sa. Sedan minns jag inte vilket avsnitt det var, skrev upp det på nån lapp som troligtvis är kastad sedan länge.

Kan du hjälpa till att söka? Jag får sputt på Google!

HannaM
0

Vet du vilket program det var? Vilken kanal det gick på?

[TrevorS]
0

Skrev det i inlägget #2 vilka program det var. Skrattande

HannaM
0
[TrevorS]
0

Det är liknande fast de jag såg var utan socker, mest kryddor. Tackar för sökningen du fick bättre resultat än mig i alla fall. Skrattande

Får se kanske får improvisera lite också.

HannaM
0

Det är ju inte så svårt att ersätta sockret med andra kryddor. Improvisera brukar bli bra för eller senare.

[TrevorS]
0

De serverade nämnligen den här puddingen till kyckling och ris, så de hade inte socker i. Den med socker är väl en efterätt?

Får se, hittade på Rachel Rays sida också.

Brynhilde
0

Jag googlade two fat ladies och fick upp det här receptet:

Tomato summer pudding

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[TrevorS]
0

Där är den! Tackar Brynhilde, du är en pärla! Skrattande Blev riktigt överlycklig nu! Glad

Brynhilde
0

TrevorS, det var så lite så.Glad

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[TrevorS]
0

Lyckades få tag på en som spelat av avsnittet från tv, avsnittet är "Season 1 Episode 3 Fruit & Vegetable" Glömde bort, avsnittet var nästan helt vegetarisk kost.