Stekt fiskmage
Var i en kinaaffär och kollade rundor. Hittade stekt fiskmage. Ser ut som det är friterat, ungefär som friterade stora räkor.
Snäll som jag är köpte jag det till pappa, han fick det på sin födelsedag. Ska bli kul att prova
Någon som smakat det?
menar du fiskrenset eller har jag fattat helt fel? 
Jag vet inte, på lappen som det står på svenska, står det bara fiskmage. :) Inte så informativt.
Resten står på kinesiska, och det kan jag inte hehe
Det ska bli spännande att höra hur det smakade.
Har aldrig hört talas om annat än komage
/Maria
Haha ja det blir spännande att smaka också :P
väldigt exotiskt 

VA! Står det på svenska på ett livsmedel inköpt i Kina?
Eller var det en typ så´n affär i Sverige?
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
En kinaaffär i Sverige Tom-B.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Friterad fiskmage naturell smakar inte särskilt mycket. Lite som en ostbåge utan ost. Men pudrad med fint chilipulver som thai och kineserna brukar göra, så är friterad fiskmage mycket gott som snack Jag tycker den skall vara extra stark av chili alternativt pudrat med salt socker chili puder (mortlat)
Som maträtt men ett bra alterantiv är servera chilipudrad friterad fiskmage som topping eller by side mycket enklare. Simmig fiskmage i soppa ger inte så mycket
http://www.khiewchanta.com/archives/soups/fish-stomach-soup-gar-por-pa.html
Finn sj tyvärr leder din första länk bara till googles söksajt. Istället för att skriva in en hel URL kan du markera något ord i texten och sedan klicka på den lilla kedjan som då blir synlig ovanför skrivfältet, då får du upp en dialogruta där du kan klistra in din URL. På så vis får vi klickbara ord istället 
/Désirée