Pastasås
Någon som har förslag på god pastasås som man kan göra själv?
Den ska vara lättlagad och gå rätt snabbt.
Glöm inte att den ska vara 100 % vegetarisk.
Tack /Elin
/Elin
Hej Elin!
Hoppas denna länk passar?
http://www.nexium.nu/AZMagskolanTemplates/ThumbnailPage.aspx?id=530
Sessan1
Det är bara att söka på google, så hittar man det man söker
oftast i alla fall!
MVH/
Det låter kanon gott!
/Elin
äter du fisk elin ?
Asså jag kan, men tycker inte fisk e så gott över huvud taget 
/Elin
Annars gjorde jag en jättegod pastasås med tonfisk en dag.
Jättenkelt om du skulle vilja prova.
En lök, en burk creme fraiche, en burk tonfisk.
Hacka löken, stek den, häll på tonfisken, rör om, häll på creme fraichen, rör om, salta och peppra. Pressa i en vitlöksklyfta om du vill. 
#6 Det där skall provas! Lät gott!
mvh Martin

6# Det där receptet skulle min pojkvän älska
ska jag laga till honom någon dag
Enkel tomatsås
Värm upp en tetra krossade tomater, ha även i färska tomater i bitar samt soltorkade. Krydda med salt, peppar, timjan och en nypa socker. Sen kan man ha i nästan vad som helst. Fetaost, för dig som är vegetarian och skaldjur om du äter det.
Den vinner på att koka ihop något men går lika bra att servera genast.
Jag kom på en till som barnen bjukar göra. Värm creme fraiche och lika mycket färskost med vitlök. När det smält ihop har du i lite majs och en massa nykrossad svartpeppar. Klart!
#6 Tack för tipset! testade det igår och det var kanon gott! Inte ens en katastrof i köket som jag kunde misslyckas!
En vegetariankompis snabbrecept hon tycker om även om det inte riktigt är en sås i dess rätta bemärkelse
Ruccolapasta
1. Koka upp vatten och lägg i bandspagetti
2. Bryn lite gul lök och någon eller några pressade vitlöksklyftor
3. Lägg i en hel del ruccolasallad, den krymper, samt massa körsbärstomater skurna på mitten
4. Stek i några minuter, salta och peppra och tillsätt balsamvinäger (alternativt pressad citron)
5. Lägg upp på den nykokta pastan och ät. Gott
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Jag har ett gott och enkelt recept.
Ta och bryn vitlök och bladspenat i lite olja
gör en bechamelsås som du lägger det brynta i,
riv i en god ost.
Vips har du en underbar pastasås
Fräs finhackad vitlök, gul lök, grovriven morot. Tillsätt krossade tomater, lite tomatpure, buljong, salt, peppar, örtkryddor, red till sist av med creme fraiche. Servera med valfri pasta och till exempel broccoli. Det här är en favorit på vårat dagis!

Avocadoröra till sås typ som guacamole fast varm
det är gott
#6: Fast den skulle ju vara 100% vegetarisk.
Jag får återkomma, ska snart testa en pasta med nån pestovariant gjord på cashewnötter och avocado. Låter supergott i alla fall! 

Oliver (svarta helst kalamata och gröna fyllda med vitlök), soltorkade tomater, vitlök, färsk basilika och bra mycket olivolja. Finhacka och fräs ihop till en "Gegga" Krydda med Herbamare spicy och om du gillar stark mat lite sambal oelek. Rör ner det i den nykokta pastan och lägg på en stor näve ruccola! mums

Jag har en till förresten som liknar köttfärssås mer. Fräs gul lök och vitlök. Ta cirka 1 1/2 deciliter gröna linser och häll i, plus en förpackning krossade tomater och lika mycket vatten. Låt koka i cirka 20 minuter tills linserna är mjuka. Smaksätt med tomatpure, örtsalt och oregano och späd eventuellt med mer vatten. Man kan även använda ketchup om man gillar det. Och nu till pricken över i, tillsätt Tartex pastej. Jag brukar ta den med örter men det gå ju att variera. Nästan en hel tub brukar gå åt. Låt allt koka ihop en stund till.
Ps. när min dotter var liten så vägrade hon att äta linser, då mixade jag dem och hon åt som en tok!
Lycka till!