Inga grönsaker till maten
Jag hör till dem som nästintill hatar grönsaker till maten. Det är inte det att jag inte tycker om grönsaker, utan bara inte just till maten!
Visst äter jag gärna en god sallad, en wook med grönsaker, eller kasnke en grönsaks och pastasoppa. Men då är liksom grönsakerna en del av rätten. Men "lösa" grönsaker till, det är ingen hitt. Varma rivna morötter är inget för mig i alla fall! Eller paprika med brunsås.
Men när jag gör till exempel fläskfilé och klyftpotatis - då har jag aldrig någonsin grönsaker. Jag tycker grönsakerna förstör maträtten (eller maträtten förstör grönsakerna haha). Så jag äter dem aldrig tillsammans.
I skolan så vill jag givetvis passa på att äta grönsaker när det finns, men då äter jag oftast grönsakerna först - och den andra maten efter det.
Hemma så äter jag gärna en morot framför tv:n, eller tar en macka med massa paprika och gurka. Jag gillar alltså att äta grönsakerna precis som dom är. Och jag gör hellre det än att blanda ut det med maten!
Finns det några fler som är som jag, tycker om grönsaker - men inte till maten?
När jag var liten tyckte jag inte om kokt potatis (gör jag inte nu heller, men med mycket sås så slinker det ner), och då gjorde jag precis samma sak. Jag fick äta den rå innan maten, och få till exempel bara kotlettbitar för sig vid matbordet. Rå potatis är mums! 
Hakuna matata!
Nä jag gillar inte heller att äta grönskaer till maten. Det är ytterligare ett moment i matlagningen. Dessutom som du säger så blir den varm av att ligga på samma tallrik som maten, den blir kladdig av såsen och så vidare.
Jag älskar grönsaker till maten 
#1 Precis, äter man en morot rakt av så slipper man både "tillaga den" och "förstöra" den med värme och kladd 
Hakuna matata!
#3 Japp. 
Jag tycker inte heller om det
Som ni säger, den blir varm, och förstörd av såsen och så vidare
Jag äter dock inte sås till maten heller 
Men det blir varmt av maten oftast. Så om jag tar grönsaker, så tar jag det oftast EFTER maten.
Jag är dock duktig på att dela upp maten så att ingen av sakerna nuddar varandra. Inte ens de varma sakerna, hehehe
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.