Lusthöjande mat
Jag tycker det kan vara en kul grej att ha en tråd där vi tipsar om lusthöjande mat :)
Jag känner till att ingefära och choklad ska vara lusthöjande.
Vad kan ni?

Skaldjur. Ostron. Fikon va?
Chili också!
Ett tråkigt svar: All mat som tillagas tillsammans med en speciell person, där man under dagen handlar gemensamt, utbyter blickar, under matlagningen små nätta beröringar, mer blickar, och sedan i mysig atmosfär (vad man nu gillar) låter sig njutas av i lugn och ro…
Det bästa med det hela: Det blir ofta väldigt bra.
Det sämsta med det hela: När man vaknar till sans igen har man disken kvar. Den låter man ofta vara då man har en förmåga att fastna i varandras armar bara man ens funderar på att fundera på disken. Och då har man disken kvar dagen efter…. 
Men ok, för att svara på frågan lite också så för egen del så fungerar grillat kött och ett glas rödvin utmärkt, ett annat trevligt sätt är faktiskt räkmacka eller toast skagen till förrätt och grillad lax med vitt vin lika bra.
Het mat, brukar också kunna leda till annan hetta! 
Sen klassikerna… oliver, vindruvor, serverade på en speciell persons mage… *haha* Skall nog lägga mig innan jag spårar ur helt. :D
mvh Martin
Nja, är inte riktigt så jag menar med lusfthäjande. Menar mat som har en bevisad lusthöjande effekt.
Men visst fungerar det att göra så med.
#4 Vad jag hört så finns det ingen mat som har lusthöjande effekt (nu kommer jag inte ihåg var jag hörde det, dock…) utan det fungerar som "sockerpiller" dvs effekten är psykologisk.
Det finns det.
Yulang yulang eller något liknande är också lusthöjande.
Vitlök är nog det sämsta man kan äta ^^
HAha, antagligen;)

Jag har så tur att både jag och pojkvännen är tokiga i vitlök
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#10 Samma här :P