Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 19049 ggr
[YlvaP]
5

Mjuk lasangeplatta?

Jag skall göra några kycklingcannolli och jag skall linda in innehållet med lasangeplattor men hur får jag dom mjuka? Går ju inte att rulla in dom nu för dom är ju hårda och kommer att gå sönder.

fridaas
4

Det finns mjuka lassangeplattor att köpa på willys bl.a. annars kanske det går att förkoka lasangeplattan en liten stund?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[YlvaP]
0

Hihi Jag har ingen Willy's här på Åland. Hur gör man när man förkokar? Kokar en liten stund bara?

MaMaMade
0

Har du kollat i din vanliga mataffär? Här hos oss brukar det finnas färska pastaplattor på de vanliga mataffärerna typ Konsum o ICA. De står tillsammans med tortellinin mm.

[YlvaP]
0

Nä vi har ingen färska plattor. Inte i "min" butik. Nu har jag redan varit och handlat idag och tänker inte fara till stan en gång till. Flört

Vi skall ha det ikväll.

MaMaMade
0

Rackarn´s! Hoppas att det går bra!

[YlvaP]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det gick ganska bra. La dom i kokande vatten så gick det bra. Maten blev jättegod. Skrattande

Maria
0

#6 Det ser väldigt gott utGlad

/Maria

[YlvaP]
0

Det var supergott.

Idag gjorde jag en annan variant med skinka och bacon i och jag tog dubbla portioner bara för att det var så gott. Skrattande Parmasanosten gör allt.

storost
0

Oj, det ser verkligen väldigt gott ut.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Elshira
1

Jag brukar alltid förkoka mina lasagneplattor lite när jag gör lasagne så tar det inte så fruktansvärt lång tid!

Det är bara att koka plattorna precis som du gjorde som vanlig pasta och använda dem till att rulla ^^

Hakuna matata!

[TrevorS]
0

När jag gör lasagne förkokar jag nästan alltid plattorna för att de ska bli  mjuka, annars finns det en liten risk att de kan bli hårda och det är ju inte kul? Skrattande

[YlvaP]
0

Gör aldrig lasange. Tungan ute

MonisN
0

Jag förkokar aldrig plattorna, tycker det går fort ändå, cirka 35 minuter i ugnen sen är det klart!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Maria
0

Jag har heller aldrig förkokat lasagneplattor varken när jag gör vanlig lasagne eller vegetariska varianter.

/Maria

[YlvaP]
0

Det har gått riktgit bra att förkoka dom. Först vågade jag inte koka förlänge för jag trodde dom skulle smulas sönder så dom blev inte så mjuka. Men nu vet jag att dom inte faller i bitar för att jag kokar dom.

DesK
0

Inte heller jag förkokar lasagneplattorna, men jag ser till att röran är ordentligt saftig och såsig + att ostsåsen är rikligt tilltagen. Detta har funkat jättebra för min del i alla år Glad

/Désirée

MonisN
0

Jag ser faktiskt ingen vits med att förkoka. Precis som DesK säger så ska såsen vara ordentligt såsig då blir det bäst. Tidsmässigt vinner man inte särskilt mycket heller.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Elshira
0

Jag brukar göra ganska så tjock lasagne, och då är det 40 minuter eller 1 timme. Jag kokar pastan samtidigt som jag gör köttfärsen så jag tjänar på det i alla fall på det Glad

Hakuna matata!

[TrevorS]
0

Gjorde lasagne idag med hemmagjord pasta, blev riktigt gott faktiskt. (vet att det inte är ursprunget i inlägget men endå).

Det såg föresten supergott ut det du gjorde YlvaP

[YlvaP]
0

Tack Trevor, det var det. :D