Efterrätt - choklad
Vet inte om jag är i rätt forum men det var det närmaste jag kunde hitta. 
Såg på Den nakna kocken idag, nån gammal repris, och Jamie gjorde en efterrätt som verkade väldigt enkel och god. Han lät 2,5 deciliter grädde sjuda, i med choklad och sen två äggulor. Problemet är att han sa inte hur mycket choklad han hade i och jag har inte kunnat hitta nåt recept på det. Testade efterrätten ikväll men den blev alldeles för rinnig, hade i 200 gram choklad då.
Någon som vågar ge sig på en gissning? Jamie kallade det chocolatepott eller nåt liknande.

Hittade receptet till slut, får försöka mig på det imorrn igen. 
Länka gärna, alltid roligt att testa nåt nytt! 

Länken är tyvärr borta och har inte riktigt tid att leta upp den nu men här är receptet i alla fall. =) Om någon känner sig manad att översätta till svenska mått skulle jag bli väldans glad. =)
Ingredients
1/2 pint single cream
200 gms plain chocolate (minimum of 70% cocoa solids)
2 egg yolks
3 tbsp / 50 mls brandy (Cointreau or Grand Marnier as alternatives)
20 gms butter
Method
* Heat cream but do not allow it to boil.
* Add crumbled / broken chocolate to the cream and melt, stirring all the time to combine the two ingredients to a smooth consistency.
* Add egg yolks and brandy and beat lightly to combine with chocolate mixture.
* Ensuring that the mixture is not too hot (warm) stir in the butter until it completely melts and is blended.
* Pour into ramekins and refrigerate for a couple of hours before serving.
Serves 4
Orkar inte översätt efter 4 timmar i sträck vid spisen i afton (jobbar med att laga mat dessutom) men tackar så väldigt mycket för receptet! Nu ska jag sätta mig ner framför Teven med en kanna te + några Lindts chokladkulor!