Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 6127 ggr
Karmatarerskanise
0

Halv 8 hos mig

Kollar ni på programmet?

Skulle varit kul om någon här inne skulle vara med i programmet. Har ni sökt någon gång?

SaraC
0

Jag brukar kolla på det när jag kommer ihåg/har tid, tycker det är lite roligt. Skulle inte vilja vara med själv, men håller med om att det skulle vara kul om någon här inne varit det!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

storost
1

Vi har ingen tv Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

TacoBelle
0

Jag tittar alltid på halv åtta hos mig. Ett av mina favoritprogram. Roligt, trevligt, lättsamt och Helge är ju bara så klockren.

Skulle nog vilja vara med men vågar nog inte när det kommer till kritan. Skäms

Gasoline
0

Ett mycket bra pogram! Gillart Glad

Men något som stör mig är att det jämt ska vara en massa finfisarrättet, det vill säga gormeträtter för att gästerna ska vara nöjda (oftast så i alla fall). Jag tycker istället att man ska satsa på ett bra värdskap och god mat för att kasta ut en massa pengar på dyra råvaror till knöliga rätter med namn som ingen hört talas om.

Lite onödig information, men första gångan jag va hem till min nuvarande sambo så kollade vi faktiskt på detta pogram som jag aldrig hade sett tidigare. Första tanken va "skämtar han med mig eller?!" Men det va ett ganska bra pogram trots allt Glad

Karmatarerskanise
0

#4 Jag gillar när folk lägger ner lite mer tid och möda på att laga mat. Vanlig mat ser man ju hemma hela tiden.

Älskar också Helge Glad

Gasoline
1

#5 Jo, självklart ska man lägga ner tid och energi och det behöver ju inte vara husmanskosten. Däremot tycker jag inte heller om att det ska vara hummer (säger hummer för att jag inte kan några andra namn på lyxiga rätter) och sådant för att besöket ska kunna va på topp Flört

Karmatarerskanise
0

#6 Vad ska jag säga, är man finsmakare så är man Flört

Nä, men det viktiga är att man lägger ner hjärta i matlagningen.

Gasoline
0
Karmatarerskanise
0

Glad

Panzer
0

Är väldigt besviken att så få deltagare ägnar så liten tid till efterrätten. Var och varannan person serverar antingen vaniljglass eller pannacotta, har folk så usel fantasi.

Karmatarerskanise
0

Panzer; vad hade du gjort?

Panzer
0

Det beror helt på hur jag utformar min för/huvudrätt, men nu i jultider skulle det smaka finfint med en smaskig amerikansk pumpkin pie.

MonisN
0

Jag tittar alltid på programmet. Tycker det är kul, särskilt kul när den som klagar mest ofta får de sämsta betygen själv!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Panzer
0

#13 Precis, jag tänkte på det också.

Gasoline
0

#13 Ja, och vissa klagar så förbaskat. Antingen va det för sött för deras smak, för surt, för lite eller för dåligt upplagt, för kallt eller något annat dom kan klaga på. Haha, vissa blir bara inte nöjda då det inte är dom själv som gjort det Glad

Panzer
0

Och varför i guds namn ställer man upp i detta program om man är vegeterian?

Karmatarerskanise
0

#16 Varför skulle man inte göra det för att man är veg.?

Gasoline
0

#16 Men vegeteriansk mat är ju oxå mat. Bara för att man inte äter kött så betyder det ju inte att man inte kan vara en bra värd. Det är ju samma sak som att ställa upp trots att man är allergisk mot något..

MonisN
0

Jag har full respekt för att man är vegetarian eller vegan, men man bedömer faktiskt inte samma mat om någon äter något annat. Kanske skulle dom ha vissa program bara för vegetarianerObestämd

Det jag inte fattar är att man ställer upp om man inte gillar desserter. Det är ju trerätter man lagar och då ingår liksom desserten.

Det hade också varit roligt om dom spritt ut programmet på fler ställen, nu tycker jag stockholmare är överrepresenterade.

Karmatarerskanise
0

Ja, dom kunde ju ha några program där alla som är med är veg.

MonisN
0

Ska rätta mig själv, det är storstadsområden Stockholm, Göteborg och Malmö som är mest representerade, känns det som i alla fall. Hade gott kunna vara fler småstäder med.

Panzer
0

Exakt, grundprincipen måste vara att alla ställer upp på lika villkor. Så för att förtydliga.. jag har inget emot vegeterianer.

dolfen
0

Då ska alla ha lika stora kök och lika bra kökshjälpmedel och så måste man bestämma om man ska använda lågpris-ingredienser eller de dyrare alternativen osv…

Obestämd

MonisN
0

#23 Man behöver ju inte dra det till ytterligheter.

dolfen
0

#24 - Håller med dig!

Hon som valde bort kiwi kunde dock inte bedömma den rätten på samma villkor som de andra.

De flesta har nog någon ingrediens som används inom matlagning som man, av olika skäl, väljer att inte äta. Vare sig det är (t.ex) kiwi, kött eller kapris.

Det är kul med utmaningar som stimulerar nyfikenheten, fantasin och kreativiteten. Glad

Carin1964
0

Jag tycker att det är ett jätteroligt program och en del inspiration får man ibland. Jag missar inte ett program frivilligt. Jag både vill och inte vill vara med. Jag har gjort några recept därifrån.

MonisN
0

Jag missar nästan aldrig ett avsnitt, det är kul underhållning. Fast jag skulle aldrig vilja vara med själv. Hur kul är det att visa sina garderober för hela svenska folketFörvånad

[Thiah]
0

Jag älskar detta program. Tycker det är så mysigt och maten de lagar kan ju alla gör hemma, vilket är ett stort plus.