Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1322 ggr
Real
0

middag till sambo

hallo

Min sambo kommer hem tills imorrn, så är inte säkert ni hinner svara.. var lite sen:P men men Ska iaf ha de lite romantiskt när han kommer.
Skulle vilja ha tips på något romantiskt gott att laga;) Jag har redan fixat rosor och skrivit en larvig kärleksdikt;) tss.. så nu är de bara maten som fattas.. och ja är SÅ dålig med fantasin inom mat. Help!:)

Anne
0

En god lasagne, kanske?

[Asta]
0

Jag fick ett tips på en laxrätt som lät väldigt enkel och som påstås vara väldigt god.

Värm upp lättcremefraiche, droppa i hummerfond och smaka av tills det smakar lagom starkt. Lägg i färsk lax som du skurit i kuber (=kokar klart lite snabbare). Låt koka tills laxen är klar.
Servera pressad potatis till.

Real
0

Hum.. kanske ska tillägga att jag inte har några som helst pengar.. och vårat skåp med saker är rätt begränsat.. så någon lax eller hummerfond har vi inte;P

men de lät super gott.. de kan ja testa någon annan gång..

kom gärna med mer.. middagstiden är inte inne än..:)

Anne
0

Men vad har du hemma då? :) Något för att göra en god soppa, och hembakat bröd kanske?

Pernilla
0

Hur går det, Real?

Real
0

jaa ni.. de var trevligt att ni försökte iaf:P hehe.. de vart nog inget specielt har jag för mig. Kommer inte ens ihåg så de var de nog inte neeh.:)

jag har sååå dålig fantasi på mat. tycker de är jätte tråkigt. Skulle vilja veta om så mycket mer.. vårat vanliga mål är lövbiff/potatisgratäng med sås.. eller tacos. Tacos för mig förr var liksom specielt.. men nu när man bor själv med sambo så är de det vanligaste:) tråååkigt!

men tack iaf som sagt