middag till sambo
hallo
Min sambo kommer hem tills imorrn, så är inte säkert ni hinner svara.. var lite sen:P men men Ska iaf ha de lite romantiskt när han kommer.
Skulle vilja ha tips på något romantiskt gott att laga;) Jag har redan fixat rosor och skrivit en larvig kärleksdikt;) tss.. så nu är de bara maten som fattas.. och ja är SÅ dålig med fantasin inom mat. Help!:)
En god lasagne, kanske?
Jag fick ett tips på en laxrätt som lät väldigt enkel och som påstås vara väldigt god.
Värm upp lättcremefraiche, droppa i hummerfond och smaka av tills det smakar lagom starkt. Lägg i färsk lax som du skurit i kuber (=kokar klart lite snabbare). Låt koka tills laxen är klar.
Servera pressad potatis till.
Hum.. kanske ska tillägga att jag inte har några som helst pengar.. och vårat skåp med saker är rätt begränsat.. så någon lax eller hummerfond har vi inte;P
men de lät super gott.. de kan ja testa någon annan gång..
kom gärna med mer.. middagstiden är inte inne än..:)
Men vad har du hemma då? :) Något för att göra en god soppa, och hembakat bröd kanske?

Hur går det, Real?
jaa ni.. de var trevligt att ni försökte iaf:P hehe.. de vart nog inget specielt har jag för mig. Kommer inte ens ihåg så de var de nog inte neeh.:)
jag har sååå dålig fantasi på mat. tycker de är jätte tråkigt. Skulle vilja veta om så mycket mer.. vårat vanliga mål är lövbiff/potatisgratäng med sås.. eller tacos. Tacos för mig förr var liksom specielt.. men nu när man bor själv med sambo så är de det vanligaste:) tråååkigt!
men tack iaf som sagt