Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1234 ggr
Petter
2007-03-15 11:11
0

Frukost

Hej allihopa!

FRUKOST! Det blir alltid diskussioner om denna måltid. Har tre barn 15, 12 och 10. Vi är nu nyfikna på vad Ni andra serverar till frukost. En vanlig skoldag vill säja. Vi äter oftast fil och flingor och ev. en smörgås. Ibland blir det bara mjölk och smörgås.

Har Ni några bra ideer för att göra frukosten roligare?

Karmatarerskanise
2007-03-15 11:58
0

Jag tillhör den delen som inte äter frukost. De få gånger jag gör det bli det mackor och juice.

kryddburken
2007-03-15 12:05
0

Grötfamiljen nummer ett här! *S*

Jag brukar göra ett storkok på risgrynsgröt på söndagkvällen, den går som frukost fram till onsdag morgon då jag gör en ny laddning som räcker till fredag.

Till risgrynsgröten blir det mjölk, en grov smörgås med leverpastej, ost eller skinka. Sen har jag för vana att alltid "skiva upp ett fat" med lite grönt som alltid finns i kylen (gurka, tomat, paprika) som barnen får plocka hej vilt ifrån och ha på smörgås. På väg till dagis skola blir det alltid en frukt.

Anne
2007-03-15 12:30
0

Jag äter nästan alltid mackor och ett glas c-vitamindryck. Ibland blir det äggröra istället. Extremt sällan fil, aldrig nånsin gröt :)

ikna
2007-03-15 14:06
0

Här äter vi havregrynsgröt med mjölk och rivet äpple på toppen (eller lite blåbär i botten) och en knäckemacka till det. Eller så blir det naturell (hemmagjord) yoghurt med ½ dl bär och ½ banan och en fullkornsmacka med ost och paprika eller hemgjord mussli.

Petter
2007-03-15 14:45
0

Vad trevligt med alla ideer. Man blir riktigt inspirerad att ta tag i frukostbiten!

Charmaine
2007-03-15 16:26
0

En skoldag, oftast gröt, mannagrynsgröt eller havregrynsgröt. Smörgås och juice. Men ibland vill dom bara ha choklad och smörgås.

CBA
2007-03-15 16:49
0

Här hemma blir det smörgås och mjölk på en skoldag. Sonen är så morgontrött och skulle kunna tugga bollar av kokt ägg då samt att bara att äta en smörgås och ett glas mjölk tar honom nästan 45 minuter.

På helgerna lyxar vi till det mer dock :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Devon
2007-03-15 18:32
0

Vi  tar naturell yoghurt och skivar i banan, äpple, russin. Ibland tar jag upp lite frysta hallon eller blåbär kvällen innan och har i. Till detta en grov smörgås.