Röding?
Någon som har något gott recept eller tips på hur man tillagar röding?
Jag har grillat Röding på samma sätt som jag grillar ex. Regnbågsforell och det blir jättegott.
Jag tar bort huvud och stjärt. Skär långa djupa snitt i fisken på tvären 3-4 snitt per sida.
Hackar en massa persilja, dill och finhackad purjolök. Fyller hela fiskens mage med detta och saltar rejält. Dessutom fyller jag alla snitt med hacket och saltar rikligt på utsidan också. Sedan grillar vi med halster.
Serveras med en stark kall gurksås och potatis.
/Maria
Mild gravad och lätt halstrad röding är också gott 
/Désirée
#2 Mild gravad låter spännande. Hur gör du då?
/Maria
Som vanligt men jag låter den bara ligga 12-24 timmar och sedan direkt i den randiga gjutjärnspannan eller på halstret 
/Désirée
#4 Åh, det låter underbart
/Maria
Likadant kan man göra med makrill och torsk, det blir också gott 
/Désirée
Tack för era tips! 
Jag har ett urgott recept på ugnsstekt fisk i folie. Olja in ett stort folieark, gnid in fisken med salt på fram- och baksidan, lägg på örtkryddor som dill eller persilja, eventuellt skivad lök och lite koriander. Kanske pressad citron. Ugnsbaka tills fisken just stelnat i proteinerna. Mums!
Har använt det till torsk, pangiasus, lax, alaska pollock - blir alltid lika gott. Har varierat med att ta matlagningsvin till laxen, och rester av nässelsoppa till torsk. Mycket uppskattat!

#1. Nu kommer jag med en liten pekpinne
!
Forell? Det finns ingen fiskart med det namnet. Det är handelns benämning på både Regnbåge och Öring.
Så köper du en Forell, vet du inte vad du får.
Nu skriver du Regnbågsforell, så förväxling är väl utesluten, men den rätta benämningen, och som bör användas, är Regnbåge.
Se gärna vidare på länken Forell?
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Jag ugnsteker den som vanligt i ugnen och det är godast tycker då vi 
Ett annat gott recept är att grava Rödingen.Det tar ju lite tid men..Kanongott blir det!
Ooops! Stod visst redan i tråden..Sorry! 
#12 Det kan jag tänka mig
Jag älskar gravad lax (den enda form av lax jag äter)
/Maria

#15 Vilken jättefin grill 
/Désirée

Tack :) haha
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ronny-K ursäkta jag missade din boksida
Hi hi den är väl ur Hagdahls kokbok?
/Désirée