Årets kräftor 2010
Lite sen kommentar, men beror på att jag just kommit hem från Sälensemestern.
Tyvärr har jag sedan några år tappat mitt eget kräftfiske, varför jag är hänvisad till inköpta frysta.
Missade att läsa någon typ av recenssion av årets utbud i butikerna, så ståendes vid frysdisken är man totalt villrådig.
Billiga kinesiska, eller dyrare från Pandalus?
Vågar jag chansa på den billiga varianten? Beslutet blir dock Pandalus, då det märket funnits många, många år. Dom borde kunna koka efter svensk smak.
Upptining efter alla konstens regler, två dygn i kylskåpet
Men oj så besviken jag blev. För salt, och inte det minsta dillsmak. Har du smakat saltvatten, då vet du smaken.
Det blir nog aldrig mer Pandalus, för har dom inte efter alla dessa år lärt sig koka kräftor på vettigt sätt, då lär dom aldrig göra det.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
På altommat.se kan du läsa om årets kräftor 
/Désirée
Tack Desk för länken :) Vi ska snart ha kräftskiva så jag satt just och funderade på vad man ska köpa :)

Pandalus jumbo turkiska fick bland de högsta betygen i testet.
Jag kan tyvärr inte alls hålla med. Köper dom inte igen.
Tom

Icas är goda i år
Nu blir det snart kräftpremiär för min del (om man bortser från att ha smakat på en när jag var 8-9 år)! 5 kilo levande krabater från en å i närheten är på väg hitåt
Kluvna känslor inför att ta död på dem, känner mig som en hemsk människa.
Med vänliga hälsningar
Chess

#5.
Värm upp en rätt stor balja med vatten och dill och det övriga enligt ditt recept. Vattnet skall vara 90 grader Observera, vattnet skall alltså inte koka, då missar du en del smak.
Häll i bara lite kräftor åt gången, absolut inte alla 5 kilona på en gång, då blir vattnet för svalt för de sista.
Tom