Döden i grytan
Mats-Eric Nilsson har nyligen kommit ut med sin tredje bok, Döden i grytan - om vår rädsla för riktig mat Mats-Erics outtröttliga arbete leder denna gång bland annat in på maten som serveras i förskolor, äldreboenden, sjukhus och restauranter. Mats-Eric Nilsson har skrivit boken tillsammans med Herik Ennart som är nyhetsreporter på Svenska Dagbladet.
Återigen blir jag förvånad över att så många människor uppenbarligen inte kan eller vill laga sin egen mat från grunden. För mig har det alltid varit självklart att laga all mat från grunden. Särskilt viktigt är detta när man har små barn, men överlag mår alla bäst av att äta riktig mat med inga eller så få tillsatser som möjligt.
Länk till en intervju med Mats-Eric Nilsson
/Désirée
Här är en länk till Dagens Nyheter debatt 
/Désirée
Eftersom jag läste de andra två känns det självklart att läsa även den tredje. Tack vare hans böcker har jag vidgat mina kunskaper om matfusket. Ingen har väl undgått debatten, och hans arbete att upplysa oss har sakta bidragit till bättre matkultur. Vägen är fortfarande lång inom matindustrin, men ju fler vi blir som dissar skräpmat ju fortare går det.
Tack att du tipsade om boken