Ravioli
För ett par år sedan så gjorde vår son Ravioli hemma som del av ett skolprojekt. Han skulle laga en maträtt för familjen och dokumentera hur han gjorde. Här kan ni se resultatet. Han är tolv år gammal.
Tryck på "slide show" uppe till höger.
Vilken snygg bildserie
Man skulle faktiskt kunna göra ravioli efter den. Duktg son du har! 
/Désirée
Tack. Ja han är duktig när han vill. Vi har som familj alltid lagat mat tillsammans så han kan. Problemet är att han idag är 15 år och det finns så mycket annat att göra.
Samma här, vi lagar ofta mat tillsammans, mina döttrar är 13 och 16 nu
Just nu är de mest byggnadsarbetare båda två. De har precis satt kakel och klinker i sitt nya badrum
Så just nu sköter jag all markservice här.
/Désirée
Det är kul när alla hjälps åt. Jag har alltid haft inställningen att göra så mycket som möjligt med min son eftersom dom växer upp väldigt fort och snart flyttar dom ut.
Det verkar som om ni har haft ett stort byggprojekt. Ta många foton med dina barn i arbete. Något som du kan ha som minne.
Ja de gör ju det och fort går det! Jag tänker lika som du, försöker också göra mycket med mina tjejer.
japp jag har plåtat hela tiden. Det är ett före detta hönshus /förråd som har blivit tonårsbostad. Lägger lite bilder på Flickr och Xponerat framöver.
/Désirée
Kul ser fram mot bilderna.
#2 Det gör inget. Han har redan alla goda matminnen och baskunskaper med sig.
Min son fick också tidigt vara delaktig i all matlagning och i hans kompisgäng idag så är det han och några till som står för det kulinariska (han är 26)
/Maria