Matlust iFokus

Matlust

Etikettermjölmatgrynris
Läst 2445 ggr
Sehvrin
0

Pirogfyllningar

Jag har nyss lärt mig att göra piroger och skulle gärna vilja ha tips på vad man kan ha för fyllning i dem? Det enda jag hittills har testat är tacorester (tacokryddad köttfärs, majs, lök, rivna morötter och chilisås)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

BirgittaP
0

Hej

I princip kan du ha allting i. Prova och ta det som du tycker är gott.

Riven Ost och  knaperstekt bacon tillsammans är inte tokigt.. Räkstuvning. Köttfärs med olika kryddningar. Ost och skinka. Svampstuvning.

Lycka till

pjuck
0

Man kan göra vanlig god köttfärsås och blanda i ordentligt med strimlad vitkål och någon matsked senap, jag vet att det inte låter gott men det är faktiskt kanon!

Rrushe
0

En sak som jag brukar göra är att jag river ost och har i pajdegen när jag gör piroger.

Ixatrixa
0

Jag har gjort en vegetarisk variant med riven lök, morot, och potatis som jag stekt lätt och kryddat med mycket curry och sweet chili sås Man kan kan gärna ha i lite vitkål och jag har även i röda,gula och gröna linser ….Woka ihop det hela.

Ev lite soya med kan va gott

Billigt och nyttigt och gott.

ophelia
0

Fräs lite spenat och lägg i tillsammans med en tunn skiva lax och lite god riven ost….Mmmm smarrigt…

Christina
0

Ansjovis och hackar hårdkokt ägg och litet lök - riktigt fint som drinktilltugg.

Åsa S
0

I smördegspiroger kan man ha ex. hackad förvälld kirskål blandad med riven ost som fyllning. Man kan även ha hackade förvällda nässlor blandat med ost. Billigt och enkelt + gott till exempelvis en soppa.