Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 1815 ggr
Dagmar
0

Bokrea - tipsa om bra kokböcker

Snart börjar bokrean, vad sägs om att tipsa varandra om bra kokböcker? Visserligen är det mest "gamla" böcker, men det finns säkert många som man inte äger :-)  Bokreakataloger online finns bl.a. på www.akademibokhandeln,  www.bokus.se, www.adlibris.se (billigast)

Dagmar
0

Jag kanske borde tipsa om något också :-) Jag är väldigt förtjust i "Mer än bara äppelkaka", 101 kr på Bokus. Mumsiga äppelrecept och snygga foton!

Åsa S
0

Bröd av Jan Hedh (bokus 89kr) innehåller allt om brödbakning, även hur man gör sin egen russinjäst, surdeg etc. Många recept tar dock lång tid att baka så man bör nog gilla bakning och ha tålamod vissa bröd tar flera dagar att baka, men väldigt goda blir de.

Salmiak
0

ooh.. jag förbeställde en rad böcker från adlibris bokhandel.. däribland Jamie Oliver italien och nigella sommar nånting lol..

Anne
0

Salmiak - båda de är jättetrevliga böcker :) Jag är stor fan av Nigella och Jamie, och har alla deras böcker! Rekommenderas varmt att köpa på rean. Själv sneglar jag på Marcus Samuelssons Street Food.

Illan
0

Jan Hedhs bok om bröd har fått mig att gilla att baka bröd. Tidigare har bröden blivit platta, kompakta och tråkiga. Men hans bröd blir luftiga och jättegoda. Å andra sidan tar det typ hela dan att baka två limpor…

Själv hoppas jag på att Under valnötsträdet kommer med på rean. Men jag har inte fått en enda sån där broschyr om bokrean hem ännu???

Anne
0

Illan, idag kom Akademibokhandelns broschyr, i alla fall med DN. Men ingen Under Valnötsträdet, tror att den är för ny för att vara med på rean.

rekommenderas:
Mera Fredagsgourmet. Färdiga, snabba, enkla och oftast roliga tvårättersmenyer från Allt Om Mat. Väldigt genomtestade och därmed pålitliga. Det här är makens favoritbok just nu.

Anthony Bourdains franska kök. Perfekt för matnördar som gillar Bourdain, och som gillar klassisk fransk bistromat.

Nigella Lawson - Fest. Men absolut ett måste, jag älskar min.

Pernilla
0

Är jättesugen på Renée Voltaires "Alltid Hungrig."

Anne
0

Illan, Under Valnötsträdet är med på Åhléns rea! Dock står det "tredagarspris" så snabba på :)

mandymoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var in på Netto får 2 veckor sen o hittade den här för 64.90 kr…. gick ju bara inte att gåförbi …. så den fick följa med hem *ler*

Och har också suttit o tittat i reakataloger som kommit hem - det blir helt säkert en del nya hem till samlingen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=1a871eb1-2331-400d-9691-a85068ae8e5a&Filename=bonniers kokbok.jpg)