Kycklingsubstitut?
Jag undrar om det finns något som påminner om kyckling som inte innhåller varken fågel eller ägg?
Är galet sugen på kyckling just nu, och slarvade med en liiiten tugga igår, med resultatet av att magen vände sig ut och in fullsändigt, svetten sprutade och jag raglade runt som ett fyllo en stund. 
Känner mig en smula desperat just nu!
Hur är det med Quorn? Vet inte om det innehåller ägg men bitarna påminner om kyckling i konsistensen.
/Maria
Det är tyvärr äggvita i quorn 
Aj då.
Ibland kan man tillaga något ljust fläskkött som kyckling.
Jag vet inte om du är sugen på grillad kyckling eller hur du har tänkt dig den.
Fläskkött kan man annars grilla med samma kryddor som till grillad kyckling och det brukar bli gott.
/Maria
Jag får ta och prova fläskkött helt enkelt.
Jag är ute efter vad som helst som smakar kyckling.
Tassy det kött som allra mest liknar kyckling är kanin. Det är faktiskt så likt att om man inte vet vad man äter, så tror de flesta människor som smakar kaninkött att det är kyckling. Du hittar det i saluhallar och mycket välsorterade livsmedelsbutiker. Observera att hare har ett helt annat kött än kanin, mera likt viltkött.
/Désirée
#5 Spännande. Jag har aldrig ätit kanin men vet heller inte om jag skulle vilja
/Maria
#6 Jag förstår din inställning, även jag kände visst motstånd, när jag första gången i vuxen ålder blev bjuden på kanin. Det var endast jag som visste att det var kanin som vi blev bjudna på, övriga gäster var bergfast övertygade om att det var kyckling vi åt. Familjen som bjöd på kanin var en helsvensk familj som födde upp kaniner som slaktdjur för eget behov. En intressant sak var att man ganska tydligt kunde känna på smaken vad kaninerna hade blivit matade med för sorts gräs och annat grönt.
/Désirée
Jag hade säkert ätit kanin om jag blivit bjuden men jag tror inte jag skulle ge mig på att tillaga det själv.
/Maria
Orm lär smaka kyckling!
(springer och gömmer mig, lär väl få bassning för denna kommentar!)
#9 hahaha! Men vart kan man köpa orm då? ;) eller ska jag skutta ut i stenröset och jaga huggmask?

#9 Det stämmer absolut!
Vänliga hälsningar Stephan