Fiskrecept?
Hej!
Har nån nåt bra fiskrecept? Helst som man gör i ugnen, eller en god fiskgryta. Det ska vara recept som man kan ha fiskblock (till exempel torsk) från affären i. Om ni vet nån bra sida med recept kan ni skriva den också! 
Har inget bra recept "bara sådär", men bifogar en bra länk
mvh Martin

Tack! Ska kolla in där & se om jag hittar nåt bra!

Jag som aldrig lagar fisk och som inte ens kan laga fisk gjorde faktiskt det för ett tag sen. Och det blev gott! Jag tog färsk gösfilé som jag ringlade olivolja över, salt peppar och rivet citronskal över och så in i ugnen jättegott!
Ett annat recept som jag brukar göra är att ta ett fryst torskblock och lägga i en form. Gör sås på grädde (går bra med matlagningsgrädde) massa saffran (brukar ta en påse per 2 deciliter grädde) salt, peppar och chilipeppar. Häll såsen över fisken och ställ i ugnen i cirka 40 minuter (175 grader) Servera med ris och gröna ärtor!
Du kan ta en ungsform med höga kanter. Lägg i fisken och gör en sås på matlagningsgrädde, senap och valfria örter. Häll över såsen i formen och över fisken. Sedan är det bara till att sätta in det i ugnen en 30 minuter (är inte säker på tiden).
Servera med kokt potatis. 

Tack!
Hej
Gott och enkelt med fisk. Jag brukar köpa 4-pack med lax. Enkelt och bra. Rensat och klart. Går även bra med fiskblock.
1 fyrpack med lax
1 burk Creme fraiche, saffran och tomat.
1 burk vanlig creme fraiche
1 lime
Blanda de båda burkarna med creme fraiche. Riv skalet på limen, Pressa ur saften och blanda i. Smula ner en fiskbuljongtärning. Koka upp i en bred kastrull. Lägg i laxen. Klart på 5-10 minuter.
Man kan i stället för kastrull, ta en en ugnsform och ställa in allt i 225 grader. Men då tar det nog cirka 20-30 minuter.