Favoritmarmelad
Tidigare var min favoritmarmelad Robertsons skotska marmelad. Sen jag hittade St. Dalfour är det favoriten. De finns i många smaker. Gemensamt för dem är att de inte innehåller tillsatt socker. Det betyder dock inte att de inte är söta. De smakar som marmelad ska göra.
Vilka är era favoriter bland köpmarmeladerna?
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag håller med dig Niklas. Jag köper oftast St. Dalfour. De är sötade med fruktjuice istället för med socker. Cirka 50% är frukt.
Jag har en MacKays "apelsinmarmelad med whisky" i kylen. Ser fin ut i hyllan. På framsidan står det 100% natural fruit, men läser man det finstilta så är det 25% frukt och 65% socker.
Så jag håller mig nog till St. Dalfour.

Jag tycker om aprikosmarmelad från Den gamle fabrik (danskt märke) och Bonne Maman tror jag den heter. Men det är klart man hellre vill vara utan socker, även om jag sällan använder marmelad, så jag skall prova St Dalfour!
En annan utan tillsatt socker, som jag tror inte finns längre är, O'Lacy's. Grymt god var den!
Och vad gäller smaken så är det aprikos/persika för nästan hela slanten, emellanåt hallon eller jordgubbe

Finns en smarrig ingefärsmarmelad, kommer inte ihåg märket kan vara den Pia nämner, Den gamle fabrik. God är den i alla fall!
Oskar
#1: Ha ha, de menar väl att av den frukt de har lagt i är 100 procent naturlig frukt. Undrar hur många det lurar. Antagligen många.
#3: Har inte Robertsons en ingefärsvariant?
Vänliga hälsningar
Niklas