Skåprensning
Nu när jag ska få målat o tapetserat i hela lägenheten passar jag på att rensa. Det som genast slår mig.
Hur ofta går man egentligen igenom vad som gått ut i datum i skafferiet?
Hur många burkar tror man att man ska hinna använda?
Hur många bra att ha saker har man inte i skåpet?
Jag är på väg ut med 3 kassar sånt, pinsamt måste jag ju säga.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag brukar gå igenom skåpen flera gånger per år så det brukar inte bli så mycket gammalt, bra att veta är att konservburkar faktiskt inte blir gamla samma dag som datumet som står på burken, ofta smakar det bra några år till ifall det ex. är grönsakskonserver.
När jag senast flyttade kastade jag en hel del 
Mycket går dock att använda långt efter att "Bäst-före-datum" gått ut 
/Désirée

Jo jag vet att det går att använda men det som gick ut 2007 i farinsocker o annat tror jag har gjort sitt faktiskt. Konserver använder vi upp relativt snabbt. Sen hade jag väldigt många plats och glasburkar man behöver inte 2 skåp fulla. 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Då jag har flyttat 8 gånger på 3 år så har det blivit rensat automagiskt i bara farten 

Jag har nåt som heter Boendestöd, som hjälper mig hemma, så hon hjälper mig att rensa lite då och då.. Det är jätteskönt. Då brukar det bli nåt spännande bröd eller liknande som jag använder mjöl och sånt som är på g att gå ut i..

det har en tendens att bli så här med ,du är inte ensam om det problemet,jag lovar .
Johan
Medarbetare på matlust