Matsäck
Nu närmar ju sig sportlovet och därefter påsklovet då det blir en del utflykter med eller för barnen framför allt. Vad brukar ni ta med er/skicka med som matsäck?
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Varm nyponsoppa och smörgås.
Johan
Medarbetare på matlust
Min son önskade sig alltid kikärtssallad gjord på kikärtor, rödlök, olja, vinägrer och hackade tomater
En gång efter jullovet så skulle han få lite extra gott så han fick grillad kyckling och någon sallad. Jag slängde med en liten burk läsk.
När han kom hem så sa han "Fröken sa att jag inte fick dricka denna burken"
Det visade sig att jag slängt med en Julöl (starköl) inköpt i Danmark. Med tomtar och snögubbar på. Vem tänkte på det????
/Maria

#2 Tänk så det kan gå ibland undrar vad fröken tänkte när hon såg den burken? 
Hälsningar
Louise

Min dotter hon ville helst ha soppa i termos och smörgåsar på vintern. På sommaren var det pannkakor o socker som var favorit eller pastasallad.
Hälsningar
Louise
Pastasallad är bra mat att ha med i matsäck.
/Maria

ja pannkakor är ju ingen hit med tanke på hur många getingar socker och sylt drar till sig.
Hälsningar
Louise

Varm choklad och macka med ost eller falukorv eller vändstekt ägg eller pastej med gurka. Mackorna ofta som dubbelmacka.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Jag har dille på matsäck sen jag köpte mig en så kallad bentolåda på eBay.
Den har tre lager, och jag har i allt möjligt i den. Gärna vindruvor och cocktailtomater, skrattande kon-ostar, kanske en smörgås med skinka-senap-majo, och överst där det är jättetunt innan locket (där man egentligen ska lägga sina ätpinnar) så brukade jag när jag åt socker ha Pocky, som är ett japanskt godis, vilket består av chokladdoppade pinnkex.
Nu när jag gör matlåda blir det gärna kall kyckling som har stekts och marinerats, en liten burk majo/dressing/dipp, gurkstavar, kanske nån frukt, och ett kokt ägg.
Annars funkar tunnbrödsrullar med massa gott i.
För att behålla maten så fräsch som möjligt, och ha dricka hela dagen, så har jag en 70 centiliters vattenflaska med mig, som jag har haft i frysen över natten, halvfull med vatten. Sen är det bara att fylla på den med vanligt vatten under dagen så är det alltid iskallt och gott, och maten som ligger brevid den är nästan kylskåpskall!

Jag vill slå ett slag för den gamla mattermosen. I dag är det så lätt att värma upp rester i mickron och trycka ned sörjan i mattermosen och sedan äta direkt ur den.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Toast tycker jag är bra utflyktsmat, likaså grillad kyckling med hemlagad oljebaserad potatissallad.
Ibland gör vi tunnbrödsrullar med tonfiskröra.
De klassiska mackorna med stekt ägg och falukorv är också ljuvliga.
Är det sommar och varmt så bara måste jag ha med en burk oliver också. Det hör till.
/Maria

Ida
Medarbetare på Florist

Matmuffins, nötter och fet mjölk, eller varm choklad (inte O'boy), kanske en morot att knapra på.

Våra barn gillar "grillspett" (ogrillade). Man kan till exempel trä på ostbitar, gurka, cocktailtomat, oliver, köttbullar, prinskorv, paprika, och en hel massa annat som jag inte kommer på just nu. Och så festis såklart .
Tunnbrödsrullar eller pitabröd, som kan varieras till tusen. Sedan vill jag ha varm choklad till, alternativt blåbärs- eller nyponsoppa, och någon god frukt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Gud vad sugen jag blev på pitabröd fyllt med sallad, oliver, bacon och kyckling med nån god dressing nu.
Hälsningar
Louise
Det lät supermumsigt, om du plockar bort oliverna 

Oliver som är så gott Sara speciellt ihop med kyckling o bacon.
Hälsningar
Louise
Nej, jag kan inte med det alls 

Samt till Drayan.
Fast den hör väl inte till matsäcken. Iaf inte till min.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Ska väl vara om du ska träffa James Bond då Tom 
Hälsningar
Louise

Puttar lite på tråden då det närmar sig med stormsteg. Mer förslag kan vi allt åstadkomma. 
Hälsningar
Louise