Fredag 12/2
Då har vi fredag igen och helgen står för dörren. På söndag har vi ju även alla hjärtans dag då jag tror många kommer mysa till lite extra därhemma.
Hur ser er helg ut?
Idag blir det plockmat och Let´s Dance hos oss.
Lördag ska vi ha tjejmiddag a la 70-tal det blir räkpetit chouxer, paella, marängswiss, en hel del vin och fniss.
Söndag blir det mysmiddag med dottern, vi har inte riktigt bestämt vad vi ska hitta på för gott då ännu.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Ikväll kommer svärmor på middag.. för första gången.
Och jag har haft världens ångest över vad jag ska laga för nånting.. Jag menar. Jag är utbildad kock och jag har en massa massa kokböcker. Men ingen inspiration.
Nu har jag iallafall kommit på vad vi ska äta ikväll..
Jag ska göra pasta med spenatsås och ha stekt lax i.. Till efterrätt ska det bli en "trifle" dvs krossade maränger, vispad grädde och bär. 
Idag ska vi baka bröd som Jamie Oliver gjorde i ett program. Är vanlig bröddeg, men man fyller med nutella och skivad banan (han hade i nötter också men det skippar vi). Är väl det som blir fredagsgottet. Tveksamt om det blir någon ordentlig middag idag.
Imorgon ska jag på fest med middag innan så får se vad det blir. 
På söndag har jag inget speciellt inplanerat.. Lite sugen på att göra kladdkaka i alla fall men som mat har jag inte en blekaste aning.
Med vänliga hälsningar
Chess

Här blir det bara jag i helgen ,så i kväll blir det kycklingsallad annars så vet jag inte men något gott ska det nog bli .
Johan
Medarbetare på matlust

#3 Tror mig veta att det kommer slinka ner ett o annat glas vin också.
Jag hade ju planerat plockmat o lets dance med dottern men hon har bestämt för att äta middag med pojkvännen. Men jag hittar säkert på något gott till mig själv.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Vi har käkat pannkaksrester och köpepizza idag. Har inga planer alls i matväg inför helgen eftersom vi har desto fler andra planer, det blir skridskor, bus och spring i snön med hunden och förhoppningsvis får katterna också komma med ut en sväng och så är det hundra andra små tråksaker som ska fixas. Eller jo, efter skridskoåkningen vill jag gå in och koka varm choklad och äta nybakta scones! Och så är jag sugen på att prova någon eller några semlor, såg att Maxi hade massor av roliga smaker!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar