Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1295 ggr
Skogselva
2010-02-11 23:04
0

Gräddfilschips?

Hej!

Vill börja med att säga, ja, jag har läst inlägget om hemmagjorda chips från 2005, de låter goda och ska prova att göra dem någon gång. Flört

Har letat en del på nätet, och är ganska sugen på att (prova) göra hemmagjorda chips.

Favoritsmaken på köpevaran är gräddfil, men funderar på hur man kan (om det ens går att) få denna smak på chipsen, för potatisen ska vara så torr som möjligt, som jag har förstått det.

Jag är heller inte så pigg på att använda kryddmixer (vill äta så naturligt som möjligt). Så lite besvärlig är jag.

Är det någon som provat på liknande blöta "kryddor" angående chips? Eller kanske någon som har en teori om hur man skulle kunna göra och ändå lyckas få krispiga chips?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Loucar
2010-02-12 11:18
0

Intressant fråga hoppas någon har ett bra svar till dig.Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Skogselva
2010-02-12 14:45
0

Jag väntar med spänning Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad