Risoni
Har köpt en paket Risoni, men vad kan jag göra med den? Har aldrig använt det innan. Och hur tilllagar jag det? Är inte så bra på språket som står på baksidan av kartongen 

Hur ser det ut?

Vad? Risoni?
Risoni ser ut som gula risgryn men är gjort av pasta (om jag inte har fel) jag köpte en kartong från Barilla liten blå kartong.
Haha nu hittade jag koktiden (tror jag) 11 minuter?
Står det "cottura" innan 11 så är det nog koktiden!
Jag har aldrig köpt det själv men det går väl att använda till goda tomatsåser till exempel eller lägg en näve i soppa för att göra den mer matig.

Jo det står "cottura". Tyckte de såg spännande ut.

Jag skulle nog testa att slänga en näve i en tomatsoppa med mycket färsk basilika. mums.
Risoni är jättegott att göra en liten sallad på. Stek halloumi i kuber, koka risonin, blanda ihop med nån sked pesto. Blanda i lite ruccola, lite hackad lök, ett par delade körsbärstomater, kanske lite avocado, ja, vad du vill. Risoni är kanon 

Å jag älskar risoni. Jag har alltid det i min grönsakssoppa för att göra den riktigt matig.

Risoni är en höjdare, går att variera så bra och Annes tips är så ljuvligt gott. 
Bonusinformation - risoni heter orzo i USA (och kanske i Italien?), har jag för mig. Det finns med i massor av recept. 

Kan man äta kokt risoni som den är? Tänkte till köttfärssås istället för ris eller pasta?
#10 Det kan man.
Själv tycker jag inte om risoni, tycker det är lite för "slemmigt" 
Risoni är i stort sett inget mer än ett pastasurrogat för ris använd ett bra ris istället för detta skräp!
mvh
Bertil
Bertil: Man tar inte ris om man vill ha risoni. Knappast samma smak.

Håller med dig, Hera.

Nä precis min grönsakssoppa med risoni skulle inte alls smaka gott med vanligt ris.