Matlust iFokus

Matlust

Etikettersopporsåser
Läst 1533 ggr
Karmatarerskanise
0

Misosoppa

Har någon här inne ätit misosoppa? Är den god?

Anne
0

Jag har ätit - den vanliga varianten som de flesta japanska restauranger har - och jag är inte så himla förtjust faktiskt. Många gillar det jättemycket, men njae, inte jag. Jag har dock påsar med miso hemma, både vanlig, röd och vit. Får ta och ha en smakprovning nån dag Glad

Karmatarerskanise
0

Vad är miso? Obestämd

Dagmar
0

Grunden består av fermenterade sojabönor. Härligt, eller hur? Glad

Visserligen är det skillnad på bra och dålig misosoppa men det är ändå inte speciellt gott.

ikna
0

Jag köpte förr miso på hälsokostbutiken, den var som en pasta och jag använde den som buljong i såser och soppor. Det var gott, tyckte jag.

#1: Vad är det för påsar med miso som du har hemma? Vad är skillnaden på vanlig, röd och vit?

Anne
0

Ikna, det är "instant miso" som jag fått av en kompis i Korea. Jag vet inte exakt vad skillnaden är - olika grader och kvaliteter, tror jag. Vit miso ska vara väldigt god, sägs det. Hmm.Glad

clivia
0

Jag tycker att misosoppa är underbart gott, särskilt om man får mycket tofu och sånt i. Dessutom är det jättejättenyttigt.

Jag testade att göra salladsdressing på miso i helgen med risvinäger och tamarisoja och det blev också jättegott.

Pia
0

Jag tycker också misosoppa är gott, oftast. Lite som smakrik buljong.