Framtidens mat?
Blev så inspirerad av all mat i olika tidsepoker så jag undrar vad ni tror kommer att bli "poppis" i framtiden?
Genom åren så har vi fått Kinamat, Pizza, Thaimat, Indisk mat, Sushi med mera.
Husmanskosten har fått en återkomst men jag har egentligen inget svar på vad jag tror själv.
/Maria

Mask! -Ja skratta eller spy inte. Jag tror att vi kommer att i framtiden se produkter med proteinrikt maskmjöl. Vad jag förstår ger maskodling mycket protein i förhållande till yta.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Ja, varför inte. Även om det inte låter särskilt tilltalande.
Jag tror en del på alger och musslor som är bra för miljön och för oss.
/Maria

Jag tror vi kommer bli ännu mer medvetna om vad vi stoppar i oss så jag tror att prefabmaten kommer att minska i affärerna och att vi kommer äta mer "ren" mat och även mer ekologiskt.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Sannolikt kommer det också att finnas kött framställt med hjälp av odling. Alltså kött som aldrig har suttit på ett djur.
/Désirée

Det lät ju inte alltför gott Desk.
Hälsningar
Louise
Import och drivhusodling kommer att utökas ännu mer så att vi, trots kort odlingssäsong, kommer att kunna ha ett fullödigt sortiment av alla sorters frukter, bär o grönsaker året runt!
Troligen kommer man att hitta sätt att utnyttja midnattssolen till detta.
Djurhållningen kommer att förbättras så att nötköttätandet får ett uppsving. Sedan kommer svenska rotfrukter att bli ännu populärare.

Troligen mera konstgjord mat av alla de slag därför att det är överbefolkat och att det inte går att odla på grund av att jorden är för torr och det är vattenbrist i stora delar av värden,det blir rostade kackerlackor
Johan
Medarbetare på matlust
Mycket genmodifierad mat för att klara den ökade befolkningen.
Med vänliga hälsningar
Chess
Desk; det där tror jag också på.

Ja tror det samma som Martin. Det fanns redan 2006 olika restaurang med skallbaggar, maskar osv.i Tyskland.
Vänliga hälsningar Stephan

Usch jag ser mig själv, ostadig på benen efter en utekväll, stående utanför Sibylla med ett korvbröd i handen och krälande innehåll. -Senap?
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Haha man blir ju inte direkt hungrig av den här tråden vi kanske ska döpa om den till bästa bantningskuren 
Hälsningar
Louise

MartinO tror du inte tabasco döljer smaken på det krälande innehållet bättre och så får du ju ännu en orsak till att gå tillbaka och släcka törsten. 
Hälsningar
Louise
Fast egentligen är väl skalbaggar lika konstigt som räkor och kräftor
/Maria