Remouladsås?
Är det någon som har ett bra recept på remouladsås som smakar som den man får i skolbespisningen? Kan väl förvisso vara lite olika på olika skolor, men alla skolor och förskolor jag ätit i (springvikarierar) har samma sås, men jag hittar inget recept som blir så!

Demnja jag tror de köper sin färdig på hink.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Gör en vanlig enkel majonnäs och smaksätt denna med lite curry, peppar och salt. Blanda också i hackad ättiksgurka och kapris. Provsmaka dig fram till lagom kryddning.
/Désirée
Jag brukar göra en blandning av vad som finns hemma men basen är creme fraiche och lite majonäs.
Precis som #2 skriver hackad ättiksgurka och kapris är jättegott men vill man ha lite mildare så passar även hackad färsk gurka till med lite kapris. Jag finhackar gärna i lite purjolök.
/Maria

Blanda 2-3 delar filmjölk, 1 del Crème Fraîche, 1 del majonnäs till lagom konsistens. Smaksätt med salt, peppar och socker. Sedan kan du blanda i antingen en redig sked bostongurka ELLER en rejäl näve hackad dill.
Detta recept är succé hos mina ungar och jag tycker att det är det närmaste jag kommit den goda filsåsen man fick till panerad fisk i skolan (för 20 år sedan).

#4 det låter som att det kan bli bra!!

Glöm inte socker (eller något annat som sötar lite) - det är liksom det som ger den goda smaken.