Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 1832 ggr
Karmatarerskanise
0

Pigg av kaffe?

Jag sitter här och dricker pulverkaffe.. Det står att det är 100% kaffe, och jag antar att det innehåller koffein.

Men jag blir inte pigg? Ska vara vaken till halv 8, och måste bli piggare.. Sitter med hakan i tangentbordet ;)

Gissar på att alla "normala" människor sover, så det lär inte bli ngt svar till min hjälp. Men nu har jag iaf slösat bort en min ;)

NAtti natti

Pernilla
0

Tycker espresso är ruskigt effektivt i sin komprimerade form. Ibland kan jag bli alldeles snurrig av det.

Sukram
0

Snabbkaffe innehåller mindre koffein är bryggkaffe. Förmodligen bryts koffeinet ner av den omilda behandlingen då kaffepulvret frystorkas. Jag dricker mest snabbkaffe nu av bekvämlighet, för det är onödigt att brygga en hel kanna när man bara ska göra en kopp till sig själv. Men jag tycker oxå att man inte får riktigt samma kick av snabbkaffe.

Karmatarerskanise
0

Okey.. Fick en kaffekokare till jul, har fortfarande inte använt den då det bara är jag som gillar kaffe och eftersom jag aldrig bryggt kaffe ;)

Illan
0

Te innehåller mer koffein än kaffe. Så drick vanligt svart te istället. Och cocacola.

Karmatarerskanise
0

Nja, cocacola avskyr jag ;) Och gillar inte te vidare mkt heller, så de får bli kaffe :)

ElenaD
0

Drick snabbkaffe med KALLT vatten! Garanterat uppiggande!

Karmatarerskanise
0

Tack för tipset ::)

Loove
0

hej hera…

Du skrev ditt inlägg kl 2 på natten… provade du att gå och sova en stund? *blink* Det kan ju också hjälpa mot tröttheten.

Lovisa

Karmatarerskanise
0

Hehe, jag skulle inte sova fören halv 8 på morgonen. Därför ville jag vara pigg :D

Loove
0

ahh..jag som fattade det som att du skulle gå upp den tiden :)

Cartman
0

Akta er för kaffe. Jag drack väl ung 8-10 koppar per dag under studietiden (10-årsperiod) utan några problem. Fortsatte på jobbet och märkte hjärtklappningar. Trodde jag skulle dö under vissa perioder. Begrep inte att det berodde på kaffet utan trodde snuset (2 stockar per månad). Käkade allt nyttigt som gick att käka och fimpade tillfälligigt snuset men fortfarande samma symptom. I helgen slängde jag ut kaffebryggarn. Kroppen är som dag jämfört med natt. Och teet som jag druckit under kaffetiden funkar precis lika bra nu som då. Visst, innehåller en del koffein men kan inte konkurrera. Som nikotinist kanske detta kommer som goda nyheter och visst gör det det. Men jag hade väl tänkt att avsluta detta också vad det lider (börjar bli rätt dyrt). Hursomhelst, i dom lugnaste vatten simmar dom största kaffefiskarna är väl ung kontentan. Hantera dessa styvmoderligt eller skippa totalt, oavsett är dom en katastrof för din hälsa vad det verkar. Nu är ju en helgs testperiod ytterst tveksam men mina sinnen säger att detta är det rätta. Återkommer om ett halvår med ny probe.

Karmatarerskanise
0

Det var ngn som skrev att det är mer koffein i te, än i kaffe.
Dessutom är inte alla lika intolleranta som du. Och alla dricker inte i de mängder som du gjorde ;)

Jag tror till skillnad från dig att kaffe är nyttigt och bra för inför träning.