Hurry Curry Sthlm
Jag var med Pernilla på Hurry Curry vid Hötorget och åt lunch idag. Vi har nog lite olika omdömen om stället, men jag tänker inte gå dit igen.
För det första var presentationen av maten riktigt trist. Mina tankar drog direkt iväg till någon fängelsefilm där tallriken är som en metallbricka med urgröpningar. I varje hål står en ond mattant och våldsamt slänger sleven i bricken. *schplatt* Hare Krishna-faktor: 100.
Pernilla åt en kikärtsgryta som inte såg speciellt latjo ut, men enligt henne smakade bra. Mina smaklökar tyckte den smakade rätt fattig. Själv åt jag en sallad toppad med böner och fetaost. I salladen var också riktigt överkokt sladdrig palsternacka och squash. Skolmatsfaktor: 1000.
Jag är generellt ingen stor fan av indiskt. Allt smakar bara spiskummin. Jag kan inte beskriva det på annat sätt än fattigt. Motsatsen till fattigt är rikt och rik mat är vällagad, smakrik och där man kan själva på smakerna från en rätt till en annan.
Vi övervägde först att gå till Pizza Hut mittemot. Det enda positiva med vår Hurry Curry-lunch var möjligen att man kände sig lite nyttigare efteråt. Pizza Hut-faktor: 0.
Sjolahopp. Å vad tycker du om Hurry Curry då?
Mvh // Johan

Jag har bara haft riktigt bra matupplevelser där jag, så jag sätter en 4:a som betyg:)
Supergott chai-te, lassi, mummakaffe, smörgåsar och bakverk, och ja smakrikt har det också varit - sicken osis kan jag bara säga om dina upplevelser…:)
Däremot så är ju lokalen lite trist och larmig, kunde vara mer ombonad.
Jag har själv inte varit där men har en arbetskamrat vars man fick salmonella efter att ha ätit där. Han var riktigt sjuk i över två veckor, huga! Inte för att jag tror att det är ett åter kommande event just där men jag vill inte chansa, plus att jag inte riktigt kan skaka av mig tanken på det så jag tror inte det skulle smaka bra bara därför.

Precis, det hörde jag också på nyheterna för ett par månader sedan. Det var ju 30-40 gäster från just den restaurangen som blev riktigt sjuka…
// staffan

Det var visst mungobönorna som inte hanterats rätt och orsakade salmonella-utbrottet. Något som händer mer regelbundet på restauranger än man tror enligt "någon-insatt-professor-i-TV4:s-morgonprogram":)
Jag har varit där både före och efter incidenten och har inte drabbats av någon illasinnad bacill…
Ja, det var inte Hurry Currys fel att bönerna var dåliga. Dom har inga anmärkningar angående hygien och mathållning. Det var helt enkelt bara otur.
Men det gör inte maten godare.. :)
Mvh // Johan
Jag tycker att de har jättedålig mat. Har testat två olika rätter och det var bedrövligt; jag som annars älskar indisk mat.